crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 770862

Zbornik radova

Autori: Rončević Zubković, Barbara; Bajšanski, Igor; Trošelj, Marin; Tkalčić, Mladenka
Naslov: Povezanost točnosti metakognitivnih procjena sa znanjem i ciljnim orijentacijama studenata
( Relation of accuracy of metacognitive judgments with university students' knowledge and goal orientations )
Izvornik: 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe - Knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.). - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo , 2014. 73-73 (ISBN: 978-953-55079-4-9).
Skup: 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe
Mjesto i datum: Rovinj, Hrvatska, 05.-08.11.2014.
Ključne riječi: Metakognitivne procjene; ciljne orijentacije; postignuće
( Metacognitive judgments; goal orientations; achievement )
Sažetak:
Istraživanje metakognicije, posebno istraživanje točnosti metakognitivnog procjenjivanja, odnosno uspješnosti određivanja stupnja vlastitog znanja, pamćenja i razumijevanja najčešće se provodilo u laboratorijskim uvjetima. Međutim, važno je utvrditi kakva je uspješnost metakognitivnog procjenjivanja u realnom kontekstu akademskog učenja, jer se može pretpostaviti da će točnost procjenjivanja vlastitog znanja bitno utjecati na ishode procesa učenja. Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati točnost metakognitivnog procjenjivanja vlastitog znanja studenata na kolegiju Uvod u psihologiju i to na početku i na kraju semestra. Na početku kolegija, studenti su odgovarali na pitanja iz područja kolegija i procjenjivali su vlastito znanje, odnosno davali su procjene sigurnosti u točnost vlastitih odgovora. Osim toga, ispitane su i njihove ciljne orijentacije: orijentacija na učenje, izvedbu i izbjegavanje rada. Na kraju semestra, opet je ispitano znanje studenata i prikupljene su metakognitivne procjene. U analizu je uključena i mjera uspješnosti studenata (broj bodova na kolegiju). Kao mjera točnosti metakognitivnog procjenjivanja za svakog je studenta izračunata gama korelacija između znanja i metakognitivnih procjena. Pozitivni gama indeks ukazuje na to da je osoba sigurnija u svoje točne odgovore, a manje sigurna u svoje netočne odgovore. Osim gama korelacija, koje predstavljaju indeks relativne točnosti procjenjivanja, izračunat je i indeks pristranosti, koji ukazuje na tendenciju precjenjivanja ili podcjenjivanja vlastitog znanja. Na početku kolegija studenti su pokazali općenitu tendenciju prema precjenjivanju vlastitoga znanja i umjerenu razinu relativne točnosti procjenjivanja. Zanimljivo je da je relativna točnost procjenjivanja bila pozitivno povezana sa znanjem, ali i s orijentacijom na učenje, a negativno s orijentacijom na izbjegavanje rada. Na kraju semestra studenti su pokazali pomak u znanju u odnosu na prvu fazu, ali nije došlo do smanjenja precjenjivanja vlastitih odgovora. S druge strane, relativna točnost procjenjivanja znatno je porasla. Također, studenti koji su imali veću relativnu točnost procjenjivanja vlastitih odgovora, imali su i bolje znanje. U obje faze ispitivanja oni studenti koji su lošije rješavali zadatke znanja imali su veću tendenciju precjenjivanja vlastitih odgovora, a precjenjivanje vlastitih odgovora bilo je povezano i s nižim uspjehom na kolegiju.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Računarstvo,Psihologija
Upisao u CROSBI: Barbara Rončević Zubković (roncevic@ffri.hr), 23. Srp. 2015. u 17:14 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4