Adaptacija i validacija upitnika motivacije u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture (CROSBI ID 220386)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Milavić, Boris ; Milić, Mirjana ; Jurko, Damir ; Grgantov, Zoran ; Marić, Kristjan
hrvatski
Adaptacija i validacija upitnika motivacije u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture
S ciljem prilagodbe upitnika motivacije za sport (Pelletier, Fortier, Vallerand, Tuscon, Briere i Blais, 1995) populaciji završnih razreda osnovne škole, odnosno s ciljem mjerenja njihove motivacije u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture, 305 učenica i učenika završnih razreda osnovnih škola popunilo je prilagođeni upitnik. Sve ljestvice imaju dobre mjerne karakteristike, osim nezadovoljavajuće pouzdanosti varijable eksternalne motivacije – introjicirane. U oba spola mjere motivacije za izvedbu nastave Tjelesne i zdravstvene kulture projiciraju se u dvije komponente interpretirane kao unutrašnja motivacija, amotivacija i eksternalna regulacija. Učenici imaju značajno više vrijednosti u obje ljestvice koje definiraju drugi faktor. Kod učenika je znatno veći postotak općeg uspjeha dobar i manji, a kod učenica je veći postotak vrlo dobrog i izvrsnog općeg uspjeha. Diskriminacijska analiza pokazala je kako učenice s nižim općim uspjehom (dobar i manji) karakterizira viša izraženost eksternalne regulacije i više izražena amotiviranost u izvedbi nastave tjelesne i zdravstvene kulture. U oba spola nisu dobivene razlike u motivaciju u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture kod skupina različitih po uspjehu iz nastavnog predmeta Tjelesne i zdravstvene kulture.
eksternalna motivacija ; internalna motivacija ; mjerne karakteristike ; učenici ; vježbanje
nije evidentirano
engleski
Adaptation and validation of the motivation scale in physical education classes
S ciljem prilagodbe upitnika motivacije za sport (Pelletier, Fortier, Vallerand, Tuscon, Briere i Blais, 1995) populaciji završnih razreda osnovne škole, odnosno s ciljem mjerenja njihove motivacije u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture, 305 učenica i učenika završnih razreda osnovnih škola popunilo je prilagođeni upitnik. Sve ljestvice imaju dobre mjerne karakteristike, osim nezadovoljavajuće pouzdanosti varijable eksternalne motivacije – introjicirane. U oba spola mjere motivacije za izvedbu nastave Tjelesne i zdravstvene kulture projiciraju se u dvije komponente interpretirane kao unutrašnja motivacija, amotivacija i eksternalna regulacija. Učenici imaju značajno više vrijednosti u obje ljestvice koje definiraju drugi faktor. Kod učenika je znatno veći postotak općeg uspjeha dobar i manji, a kod učenica je veći postotak vrlo dobrog i izvrsnog općeg uspjeha. Diskriminacijska analiza pokazala je kako učenice s nižim općim uspjehom (dobar i manji) karakterizira viša izraženost eksternalne regulacije i više izražena amotiviranost u izvedbi nastave tjelesne i zdravstvene kulture. U oba spola nisu dobivene razlike u motivaciju u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture kod skupina različitih po uspjehu iz nastavnog predmeta Tjelesne i zdravstvene kulture.
exercise ; external motivation ; internal motivation ; metric characteristics
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
17 (2)
2015.
453-479
objavljeno
1848-5189
1848-5197
10.15516/cje.v17i2.560
Povezanost rada
Pedagogija, Psihologija