Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Adaptacija i validacija upitnika motivacije u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture (CROSBI ID 220386)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Milavić, Boris ; Milić, Mirjana ; Jurko, Damir ; Grgantov, Zoran ; Marić, Kristjan Adaptacija i validacija upitnika motivacije u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture / Adaptation and validation of the motivation scale in physical education classes // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 17 (2015), 2; 453-479. doi: 10.15516/cje.v17i2.560

Podaci o odgovornosti

Milavić, Boris ; Milić, Mirjana ; Jurko, Damir ; Grgantov, Zoran ; Marić, Kristjan

hrvatski

Adaptacija i validacija upitnika motivacije u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture

S ciljem prilagodbe upitnika motivacije za sport (Pelletier, Fortier, Vallerand, Tuscon, Briere i Blais, 1995) populaciji završnih razreda osnovne škole, odnosno s ciljem mjerenja njihove motivacije u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture, 305 učenica i učenika završnih razreda osnovnih škola popunilo je prilagođeni upitnik. Sve ljestvice imaju dobre mjerne karakteristike, osim nezadovoljavajuće pouzdanosti varijable eksternalne motivacije – introjicirane. U oba spola mjere motivacije za izvedbu nastave Tjelesne i zdravstvene kulture projiciraju se u dvije komponente interpretirane kao unutrašnja motivacija, amotivacija i eksternalna regulacija. Učenici imaju značajno više vrijednosti u obje ljestvice koje definiraju drugi faktor. Kod učenika je znatno veći postotak općeg uspjeha dobar i manji, a kod učenica je veći postotak vrlo dobrog i izvrsnog općeg uspjeha. Diskriminacijska analiza pokazala je kako učenice s nižim općim uspjehom (dobar i manji) karakterizira viša izraženost eksternalne regulacije i više izražena amotiviranost u izvedbi nastave tjelesne i zdravstvene kulture. U oba spola nisu dobivene razlike u motivaciju u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture kod skupina različitih po uspjehu iz nastavnog predmeta Tjelesne i zdravstvene kulture.

eksternalna motivacija ; internalna motivacija ; mjerne karakteristike ; učenici ; vježbanje

nije evidentirano

engleski

Adaptation and validation of the motivation scale in physical education classes

S ciljem prilagodbe upitnika motivacije za sport (Pelletier, Fortier, Vallerand, Tuscon, Briere i Blais, 1995) populaciji završnih razreda osnovne škole, odnosno s ciljem mjerenja njihove motivacije u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture, 305 učenica i učenika završnih razreda osnovnih škola popunilo je prilagođeni upitnik. Sve ljestvice imaju dobre mjerne karakteristike, osim nezadovoljavajuće pouzdanosti varijable eksternalne motivacije – introjicirane. U oba spola mjere motivacije za izvedbu nastave Tjelesne i zdravstvene kulture projiciraju se u dvije komponente interpretirane kao unutrašnja motivacija, amotivacija i eksternalna regulacija. Učenici imaju značajno više vrijednosti u obje ljestvice koje definiraju drugi faktor. Kod učenika je znatno veći postotak općeg uspjeha dobar i manji, a kod učenica je veći postotak vrlo dobrog i izvrsnog općeg uspjeha. Diskriminacijska analiza pokazala je kako učenice s nižim općim uspjehom (dobar i manji) karakterizira viša izraženost eksternalne regulacije i više izražena amotiviranost u izvedbi nastave tjelesne i zdravstvene kulture. U oba spola nisu dobivene razlike u motivaciju u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture kod skupina različitih po uspjehu iz nastavnog predmeta Tjelesne i zdravstvene kulture.

exercise ; external motivation ; internal motivation ; metric characteristics

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

17 (2)

2015.

453-479

objavljeno

1848-5189

1848-5197

10.15516/cje.v17i2.560

Povezanost rada

Pedagogija, Psihologija

Poveznice
Indeksiranost