crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 773421

Zbornik radova

Autori: Selak Bagarić, Ella; Buljan Flander, Gordana; Hrpka, Hana; Tomić, Jelena; Bilić, Vesna
Naslov: Iskustva elektroničkog nasilja kod djece u Hrvatskoj
( The experience of cyberbullying among children in Croatia )
Izvornik: Knjiga sažetaka ''Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi za psihologe'' / Pavlin-Bernardić, N. ; Jokić, B. ; Lopižić, J. ; Putarek, V.: Vlahović-Štetić, V. (ur.). -
Skup: 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa ''Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi za psihologe''
Mjesto i datum: Rovinj, Hrvatska, 5.-8.11.2014.
Ključne riječi: elektroničko nasilje; djeca; iskustva
( byberbullying; children; experiences )
Sažetak:
U modernom svijetu život djece isprepleten je s Internetom ; on je platforma za socijalne interakcije, socijalno učenje i brojne psihosocijalne i edukacijske dobrobiti. Facebook je jedna od najvećih i najpopularnijih društvenih mreža na svijetu, no relativno je malo provedenih znanstvenih istraživanja koja ispituju ovaj fenomen kroz perspektivu elektroničkog nasilja ili cyberbullyinga kao jednog od negativnih ishoda njegovog korištenja. Posljedice elektroničkog nasilja su za djecu koja čine nasilje i za djecu koja ga doživljavaju prisutne i nakon što se odjave sa svojih profila. Za razliku od nasilja među vršnjacima ''licem u lice'', cyberbullying ima snažnije posljedice jer se radi o pisanoj riječi koja ostaje na internetu, dostupna je velikom broju djece istovremeno, brže se prenosi od djeteta do djeteta, a sam počinitelj pritom može ostati anoniman. Hrabri telefon i Poliklinika za zaštitu djece grada Zagreba su u 2013. godini proveli istraživanje o iskustvima i ponašanjima djece na društvenoj mreži Facebook i Internetu općenito te o povezanosti tih iskustava s njihovim osobnim i psihološkim karakteristikama, navikama sigurnog korištenja Interneta i drugim karakteristikama. Rezultati pokazuju kako 93% ispitane djece ima otvoren Facebook profil, 68% djece je otvorilo FB profil prije navršene 13 godine života, 47% djece posjećuje Facebook za vrijeme nastave, 84% djce ima pristup Internetu na mobitelu te da djeca koja provode na Facebooku 3 ili više sata dnevno imaju niži školski uspjeh od djece koja na Facebooku provode manje od pola sata dnevno, imaju narušeniju sliku o sebi i iskazuju veći broj emocionalnih i ponašajnih teškoća. Također, djeca koja su u većoj mjeri uključena u nasilje putem Facebooka imaju niži školski uspjeh od svoih vršnjaka. U ovom radu prikazat ćemo rezultate našeg istraživanja, ali i specifičnosti nasilja putem društvenih mreža te njegove posljedice po psihosocijalnu dobrobit djeteta.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Gordana Buljan Flander (gbuljan1@ffos.hr), 25. Kol. 2015. u 15:25 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4