Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Iskustva elektroničkog nasilja kod djece u Hrvatskoj (CROSBI ID 626478)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Selak Bagarić, Ella ; Buljan Flander, Gordana ; Hrpka, Hana ; Tomić, Jelena ; Bilić, Vesna Iskustva elektroničkog nasilja kod djece u Hrvatskoj // Knjiga sažetaka ''Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi za psihologe'' / Pavlin-Bernardić, N. ; Jokić, B. ; Lopižić, J. et al. (ur.). 2014. str. 78-78

Podaci o odgovornosti

Selak Bagarić, Ella ; Buljan Flander, Gordana ; Hrpka, Hana ; Tomić, Jelena ; Bilić, Vesna

hrvatski

Iskustva elektroničkog nasilja kod djece u Hrvatskoj

U modernom svijetu život djece isprepleten je s Internetom ; on je platforma za socijalne interakcije, socijalno učenje i brojne psihosocijalne i edukacijske dobrobiti. Facebook je jedna od najvećih i najpopularnijih društvenih mreža na svijetu, no relativno je malo provedenih znanstvenih istraživanja koja ispituju ovaj fenomen kroz perspektivu elektroničkog nasilja ili cyberbullyinga kao jednog od negativnih ishoda njegovog korištenja. Posljedice elektroničkog nasilja su za djecu koja čine nasilje i za djecu koja ga doživljavaju prisutne i nakon što se odjave sa svojih profila. Za razliku od nasilja među vršnjacima ''licem u lice'', cyberbullying ima snažnije posljedice jer se radi o pisanoj riječi koja ostaje na internetu, dostupna je velikom broju djece istovremeno, brže se prenosi od djeteta do djeteta, a sam počinitelj pritom može ostati anoniman. Hrabri telefon i Poliklinika za zaštitu djece grada Zagreba su u 2013. godini proveli istraživanje o iskustvima i ponašanjima djece na društvenoj mreži Facebook i Internetu općenito te o povezanosti tih iskustava s njihovim osobnim i psihološkim karakteristikama, navikama sigurnog korištenja Interneta i drugim karakteristikama. Rezultati pokazuju kako 93% ispitane djece ima otvoren Facebook profil, 68% djece je otvorilo FB profil prije navršene 13 godine života, 47% djece posjećuje Facebook za vrijeme nastave, 84% djce ima pristup Internetu na mobitelu te da djeca koja provode na Facebooku 3 ili više sata dnevno imaju niži školski uspjeh od djece koja na Facebooku provode manje od pola sata dnevno, imaju narušeniju sliku o sebi i iskazuju veći broj emocionalnih i ponašajnih teškoća. Također, djeca koja su u većoj mjeri uključena u nasilje putem Facebooka imaju niži školski uspjeh od svoih vršnjaka. U ovom radu prikazat ćemo rezultate našeg istraživanja, ali i specifičnosti nasilja putem društvenih mreža te njegove posljedice po psihosocijalnu dobrobit djeteta.

elektroničko nasilje; djeca; iskustva

nije evidentirano

engleski

The experience of cyberbullying among children in Croatia

nije evidentirano

byberbullying; children; experiences

nije evidentirano

Podaci o prilogu

78-78.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka ''Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi za psihologe''

Pavlin-Bernardić, N. ; Jokić, B. ; Lopižić, J. ; Putarek, V.: Vlahović-Štetić, V.

978-953-55079-4-9

Podaci o skupu

22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa ''Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi za psihologe''

predavanje

05.11.2014-08.11.2014

Rovinj, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija