crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 773433

Zbornik radova

Autori: Selak Bagarić, Ella; Buljan Flander, Gordana; Hrpka, Hana; Tomić, Jelena; Bilić, Vesna
Naslov: Uloga podržavajuće školske klime u prevenciji elektroničkog nasilja
( The role of supportive school climate in the prevention of cyberbullying )
Izvornik: Knjiga sažetaka ''Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi za psihologe'' / Pavlin-Bernardić, N. ; Jokić, B. ; Lopižić, J. ; Putarek, V. ; Vlahović-Štetić, V. (ur.). -
Skup: 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa ''Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi za psihologe''
Mjesto i datum: Rovinj, Hrvatska, 5.-8.11.2014.
Ključne riječi: elektroničko nasilje; školska klima; vršnjaci; prevencija
( cyberbullying; school climate; peers; prevention )
Sažetak:
Cyberbullying podrazumijeva ponašanja koja se odvijaju putem elektroničkih ili digitalnih medija od strane pojedinaca ili grupa koji ponavljano komuniciraju na hostilan ili agresivan način, a namjera počinitelja je prijetnja, nanošenje štete, poniženje, izazivanje straha i osjećaja bespomoćnosti kod osobe koja nasilje doživljava. Većina dosad provedenih istraživanja potvrđuje kako je ključni korak pri iskustvu elektroničkog nasilja povjeriti se nekome. Mladi su skloniji vjerovati kako će im pomoći povjeravanje vršnjacima jer se često plaše gubitka privilegija koje bi donijelo uključivanje roditelja u rješavanje problema (poput korištenja Interneta). Također, očekuju općenito nerazumijevanje od strane odraslih te nemogućnost da im pomognu jer ne znaju dovoljno od cyber prostoru. Sistemi mladih cyber- mentora, educiranih pružiti emocionalnu podršku djeci koja su izložena elektroničkom nasilju pozitivno su evaluirani od strane adolescenata, a neki nalazi pokazuju kako vršnjaci pomagači u školama igraju ulogu u prevenciji elektroničkog nasilja, stvarajući svijest o vršnjačkom nasilju u školi, razvijajući vještine vođenja među učenicima, uspostavljajući intervencije pri prisutnosti nasilničkog ponašanja i inicijative povezivanja djece u školskoj zajedinici te potičući učenike da se ponašaju proaktivno kao pomagači. S druge strane, kada je škola prepoznata kao podržavajuća, učenici su skloniji tražiti pomoć kada se događa nasilje nad djecom, a kada školsko osoblje stvara podržavajuću klimu, učenici se više uključuju i u prevenciju. Projekt Hrabri čuvari, osmišljen kao pilot projekt i proveden u školskoj godini 2013/14 usmjeren je na osnaživanje djece i škole kao zajednice u prevenciji elektroničkog nasilja među djecom. U ovom radu prikazat će se njegova implementacija u 23 osnovne škole u Zagrebu u kojemu su sudjelovala 184 učenika i 30 stručnih suradnika te rezultati i evaluacija.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Gordana Buljan Flander (gbuljan1@ffos.hr), 25. Kol. 2015. u 15:51 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4