crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 773439

Zbornik radova

Autori: Vinšćak, Maks; Buljan Flander, Gordana; Selak Bagarić, Ella
Naslov: Tretman djece s teškoćama u učenju u Poliklinici za zaštitu djece grada Zagreba
( The treatment of children with learning disabilities in the Child Protection Center of Zagreb )
Izvornik: Knjiga sažetaka ''Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi za psihologe / Pavlin-Bernardić, N. ; Jokić, B. ; Lopižić, J. ; Putarek, V.: Vlahović-Štetić, V. (ur.). -
Skup: 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa ''Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi za psihologe
Mjesto i datum: Rovinj, Hrvatska, 5.-8.11.2014.
Ključne riječi: teškoće u učenju; multidisciplinarna timska obrada; specifični poremećaji sposobnosti za učenje
( learning difficulties; multidisciplinary team approach; specific learning difficulties )
Sažetak:
Specifične teškoće u učenju se definiraju kao poremećaj jednog ili više temeljnih psiholoških procesa koji su uključeni u razumijevanje ili korištenje usmenog ili pismenog jezika, koji se manifestira u poteškoćama u sposobnosti slušanja, govorenja, čitanja, pisanja ili računanja. Istraživanja pokazuju kako su smetnje u učenju čest problem među djecom te da 5-10% djece ima teškoće u učenju, pri čemu su dvije trećine dječaci, a najčešća teškoća u učenju je disleksija. Poliklinika za zaštitu djece grada Zagreba, uz pružanje pomoći djeci s različitim traumatskim iskustvima, provodi dijagnostički i tretmanski rad s djecom s problemima u učenju i s ADHD sindromom. U proteklih 10 godina je u Poliklinici obrađeno ukupno 346 djece upućenih zbog smetnji u učenju kao osnovnim razlogom dolaska. Kod 34, 7% njih su dijagnosticirane teškoće u učenju dok je kod preostale djece dijagnosticiran ADHD (13, 8% djece) te emocionalni poremećaj (12, 1% djece). Ovi podaci pokazuju kako su tek kod nešto više od trećine djece koja su uključena zbog sumnje na smetnje u učenju doista i dijagnosticirane teškoće u učenju. Od cjelokupne populacije djece koja je obrađena u Poliklinici u navedenom periodu, kod 4% djece je dijagnosticiran specifični poremećaj razvoja sposobnosti za školovanje. Na uzorku od 167 djece kojima su teškoće učenja primarna dijagnoza, provedena je daljnja analiza koja pokazuje koje su vrste obrade i tremani kod njih provedeni. Ukupno 83, 7% djece bilo je uključeno u multidisciplinarnu timsku obradu koja je uključivala obrade psihijatra (60, 5% slučajeva), psihologa (90, 4% slučajeva), defektologa (90, 4% slučajeva), socijalnog radnika (21% slučajeva), pedijatra (41% slučajeva). Nakon multidisciplinarne obrade, djeca su najčešće bila uključena u defektološki tretman (31, 3%), defektološko praćenje (21, 1%) i psihološki tretman (29, 3%) i psihološko praćenje (13, 3%). U ovom radu biti će prikazan i opis tretmana u kojima su djeca sa teškoćama u učenju uključena u Poliklinici.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Gordana Buljan Flander (gbuljan1@ffos.hr), 25. Kol. 2015. u 16:06 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4