crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 774317

Zbornik radova

Autori: Jukić, Renata
Naslov: Andragog – učitelj odraslih ili stručnjak za obrazovanje odraslih?
( Andragogist - teacher for adults or an expert in adult education? )
Izvornik:
Skup: Treća međunarodna koferencija Ustanova za obrazovanje odraslih
Mjesto i datum: Pečuh, Mađarska, 27.-29.08.2015.
Ključne riječi: andragogija; andragog; kurikulum
( andragogy; andragogist; curriculum )
Sažetak:
Iako se termin andragogija spominje još od 1833. godine (Alexander Kapp), a znanstvenici se njome ozbiljnije bave od sredine 19. stoljeća, u mnogim se zemljama (pa tako i u Republici Hrvatskoj), na preddiplomskoj i diplomskoj razini, andragogija poučava tek kao jedan kolegij unutar studija pedagogije. Iz toga je razvidno kako su andragoške kompetencije osoba zaposlenih u sustavu obrazovanja odraslih često upitne i nedostatne, te se nameće potreba za organiziranjem različitih oblika obrazovanja i usavršavanja andragoga. Mnogi andragozi (u najširem smislu – osobe koje sudjeluju u procesu obrazovanja odraslih), primarno su završili učiteljski, nastavnički ili studij pedagogije, te modele rada s djecom/mladima svjesno ili nesvjesno prenose i na rad s odraslim polaznicima. Karakteristike određene životne dobi od presudne su važnosti u procesu obrazovanja, te ih svaki učitelj/nastavnik i andragog mora poznavati i uvažavati kako bi nastavni proces završio očekivanim ishodima. Za razliku od pedagoškog pristupa u kojemu učitelj/nastavnik najčešće ima dominantnu ulogu, andragoški je usmjeren na polaznika i pitanje - kako uče odrasli? Kako bismo odgovorili na to pitanje, nužno je problematizirati različitosti nastavnikova pristupa i odnosa prema učeniku, odnosno odraslom polazniku, specifičnosti načina poticanja, motiviranja i poučavanja odraslih osoba naspram djece, organizacije i evaluacije ishoda učenja i cjelokupnog nastavnog procesa. Svaka sastavnica kurikulumskog promišljanja andragoškog nastavnog procesa, zahtijeva poznavanje i uvažavanje navedenih razlika, a u skladu s već spomenutim nedostatcima formalnog andragoškog osposobljavanja, imperativ uspješnog rada svakog andragoga je cjeloživotno učenje i obrazovanje, kako na formalnoj, tako i neformalnoj i informalnoj razini.
Vrsta sudjelovanja: Pozvano
Vrsta prezentacije u zborniku: Nije objavljen
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija
Upisao u CROSBI: Renata Jukić (rjukic@ffos.hr), 2. Ruj. 2015. u 09:03 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4