crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 774406

Zbornik radova

Autori: Mohorić, Tamara; Takšić, Vladimir; Šekuljica, Danijela
Naslov: Test razumijevanja emocija: objektivna mjera sposobnosti emocionalne inteligencije
( Test of Emotional Understanding: an objective meausure of ability EI )
Izvornik: XIX. Dani psihologije u Zadru - Sažetci priopćenja / Ana Slišković (ur.). - Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru , 2014. 59-59 (ISBN: 978-953-331-054-1).
Skup: XIX. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 29.-31.05.2014.
Ključne riječi: emocionalna inteligencija; Rosemanov model; Test razumijevanja emocija; konvergentna valjanost
( emotional intelligence; Rosemans model of emotion; Test of Understanding Emotions; convergent validity )
Sažetak:
Cilj provedenog istraživanja bila je provjera konstrukta razumijevanja emocija na temelju osnovnih pretpostavki Rosemanovog modela emocija. Rosemanov model pretpostavlja da se na temelju poznatih vrijednosti sedam dimenzija procjene neke situacije može točno odrediti emocija koja će se javiti u toj situaciji. Prema modelu svaka se situacija procjenjuje na temelju sedam relevantnih dimenzija (neočekivanost, željenost, motivacija, vjerojatnost, uzročnost, kontrolabilnost i tip problema). Kombinacijom procjena na tih sedam dimenzija Roseman je definirao 17 emocija, za koje se može točno odrediti u kojoj situaciji će se javiti. U Test razumijevanja emocija uključeno je njih 14 (5 pozitivnih: nada, radost, olakšanje, sviđanje i zahvalnost ; 8 negativnih: strah, tuga, napetost, frustracija, ljutnja, žaljenje, krivnja, sram ; i 1 neutralna: iznenađenje). Bodovanje testa temelji se na postavkama Rosemanovog modela emocija, a ne na procjeni grupe, što je jedna od velikih prednosti ovog testa u odnosu na postojeće testove emocionalne inteligencije. U istraživanju je sudjelovalo 246 učenika petih, šestih, sedmih i osmih razreda. Svaka od 14 emocija koje su obuhvaćene Testom razumijevanja emocija opisana je s tri situacije, što znači da su u Testu opisane 42 situacije koje izazivaju različite emocije. Prema dobivenim rezultatima test Razumijevanja emocija je nešto lakši te ima zadovoljavajuću pouzdanost unutarnje konzistencije. Povezanost Testa razumijevanja emocija i Testa rječnika emocija je umjerena, uz postotak zajedničke varijance od 27%, što ide u prilog konvergentne valjanosti testa.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 13.04.1.4.24
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Tamara Mohorić (tmohoric@ffri.uniri.hr), 2. Ruj. 2015. u 14:23 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4