Test razumijevanja emocija: objektivna mjera sposobnosti emocionalne inteligencije (CROSBI ID 626678)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Mohorić, Tamara ; Takšić, Vladimir ; Šekuljica, Danijela
hrvatski
Test razumijevanja emocija: objektivna mjera sposobnosti emocionalne inteligencije
Cilj provedenog istraživanja bila je provjera konstrukta razumijevanja emocija na temelju osnovnih pretpostavki Rosemanovog modela emocija. Rosemanov model pretpostavlja da se na temelju poznatih vrijednosti sedam dimenzija procjene neke situacije može točno odrediti emocija koja će se javiti u toj situaciji. Prema modelu svaka se situacija procjenjuje na temelju sedam relevantnih dimenzija (neočekivanost, željenost, motivacija, vjerojatnost, uzročnost, kontrolabilnost i tip problema). Kombinacijom procjena na tih sedam dimenzija Roseman je definirao 17 emocija, za koje se može točno odrediti u kojoj situaciji će se javiti. U Test razumijevanja emocija uključeno je njih 14 (5 pozitivnih: nada, radost, olakšanje, sviđanje i zahvalnost ; 8 negativnih: strah, tuga, napetost, frustracija, ljutnja, žaljenje, krivnja, sram ; i 1 neutralna: iznenađenje). Bodovanje testa temelji se na postavkama Rosemanovog modela emocija, a ne na procjeni grupe, što je jedna od velikih prednosti ovog testa u odnosu na postojeće testove emocionalne inteligencije. U istraživanju je sudjelovalo 246 učenika petih, šestih, sedmih i osmih razreda. Svaka od 14 emocija koje su obuhvaćene Testom razumijevanja emocija opisana je s tri situacije, što znači da su u Testu opisane 42 situacije koje izazivaju različite emocije. Prema dobivenim rezultatima test Razumijevanja emocija je nešto lakši te ima zadovoljavajuću pouzdanost unutarnje konzistencije. Povezanost Testa razumijevanja emocija i Testa rječnika emocija je umjerena, uz postotak zajedničke varijance od 27%, što ide u prilog konvergentne valjanosti testa.
emocionalna inteligencija ; Rosemanov model ; Test razumijevanja emocija ; konvergentna valjanost
nije evidentirano
engleski
Test of Emotional Understanding: an objective meausure of ability EI
nije evidentirano
emotional intelligence ; Rosemans model of emotion ; Test of Understanding Emotions ; convergent validity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
59-59.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XIX. Dani psihologije u Zadru - Sažetci priopćenja
Ana Slišković
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru
978-953-331-054-1
Podaci o skupu
XIX. dani psihologije u Zadru
predavanje
29.05.2014-31.05.2014
Zadar, Hrvatska