Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Test razumijevanja emocija: objektivna mjera sposobnosti emocionalne inteligencije (CROSBI ID 626678)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Mohorić, Tamara ; Takšić, Vladimir ; Šekuljica, Danijela Test razumijevanja emocija: objektivna mjera sposobnosti emocionalne inteligencije // XIX. Dani psihologije u Zadru - Sažetci priopćenja / Ana Slišković (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014. str. 59-59

Podaci o odgovornosti

Mohorić, Tamara ; Takšić, Vladimir ; Šekuljica, Danijela

hrvatski

Test razumijevanja emocija: objektivna mjera sposobnosti emocionalne inteligencije

Cilj provedenog istraživanja bila je provjera konstrukta razumijevanja emocija na temelju osnovnih pretpostavki Rosemanovog modela emocija. Rosemanov model pretpostavlja da se na temelju poznatih vrijednosti sedam dimenzija procjene neke situacije može točno odrediti emocija koja će se javiti u toj situaciji. Prema modelu svaka se situacija procjenjuje na temelju sedam relevantnih dimenzija (neočekivanost, željenost, motivacija, vjerojatnost, uzročnost, kontrolabilnost i tip problema). Kombinacijom procjena na tih sedam dimenzija Roseman je definirao 17 emocija, za koje se može točno odrediti u kojoj situaciji će se javiti. U Test razumijevanja emocija uključeno je njih 14 (5 pozitivnih: nada, radost, olakšanje, sviđanje i zahvalnost ; 8 negativnih: strah, tuga, napetost, frustracija, ljutnja, žaljenje, krivnja, sram ; i 1 neutralna: iznenađenje). Bodovanje testa temelji se na postavkama Rosemanovog modela emocija, a ne na procjeni grupe, što je jedna od velikih prednosti ovog testa u odnosu na postojeće testove emocionalne inteligencije. U istraživanju je sudjelovalo 246 učenika petih, šestih, sedmih i osmih razreda. Svaka od 14 emocija koje su obuhvaćene Testom razumijevanja emocija opisana je s tri situacije, što znači da su u Testu opisane 42 situacije koje izazivaju različite emocije. Prema dobivenim rezultatima test Razumijevanja emocija je nešto lakši te ima zadovoljavajuću pouzdanost unutarnje konzistencije. Povezanost Testa razumijevanja emocija i Testa rječnika emocija je umjerena, uz postotak zajedničke varijance od 27%, što ide u prilog konvergentne valjanosti testa.

emocionalna inteligencija ; Rosemanov model ; Test razumijevanja emocija ; konvergentna valjanost

nije evidentirano

engleski

Test of Emotional Understanding: an objective meausure of ability EI

nije evidentirano

emotional intelligence ; Rosemans model of emotion ; Test of Understanding Emotions ; convergent validity

nije evidentirano

Podaci o prilogu

59-59.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XIX. Dani psihologije u Zadru - Sažetci priopćenja

Ana Slišković

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-331-054-1

Podaci o skupu

XIX. dani psihologije u Zadru

predavanje

29.05.2014-31.05.2014

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija