( Advice for Families of Participants of International Military Operations (Third amended edition) )
Izdavač: MORH, Uprava za ljudske resurse, Personalna služba, Odjel personalne potpore, Odsjek za vojnu psihologiju
Godina: 2009
Stranica: 16
Ključne riječi: Vojna psihologija ; Međunarodne vojne operacije ; psihološka priprema i potpora ; reakcije na stres ; ciklus osjećaja i reakcija ; komunikacija tijekom misije
( Military Psychology ; International military operations ; psychological preparation and support ; stress reactions ; cycle of feelings and reactions ; communications during the mission )
Osim različitih osobnih razloga za odlazak u misiju daleko od granica domovine, postoje i oni puno širi. Stišavanje sukoba u svijetu je izuzetno važna zadaća jer će to pridonjeti kako sigurnosti naše zemlje tako i našoj osobnoj sigurnosti. Sukobi ne poznaju granice pa odjeci dalekih i nama često nejasnih sukoba mogu doslovno ući i u naše dvorište. Sjetimo se tisuća ilegalnih migranata koji postaju žrtve trgovaca ljudima, organiziranog kriminala. Tu su i sve češći i brutalniji teroristički napadi, a mjesto i način njihova izvršenja pokazuje kako terorizam ne poznaje granice. Uključivanjem u različite integracije i prihvaćanjem međunarodnih sporazuma naša zemlja je povećala svoju sigurnost, ali i preuzela odgovornost i teret sudjelovanja u smirivanju dalekih sukoba. Sudjelovanjem u međunarodnim vojnim operacijama, hrvatska vojskase u poslijeratnom, mirnodopskom razdoblju okrenula novim zadaćama. U listopadu 1999. godine (samo četiri godine nakon obrambenog rata), deset je naših časnika sudjelovalo u mirovnoj UN-a u Sierra Leoneu. Od tada su naši vojnici bili uključeni u niz drugih mirovnih operacija u svijetu.Kroz dosadašnja iskustva potvrđena je važnost psihološke pripreme i potpore za sudionike međunarodnih vojnih operacija, kao i za njihove obitelji. Budući da sudjelovanje u misiji bitno utječe na psihičko stanje svakog pojedinca, a dobrim pripremama se smanjuju psihičke posljedice, vojnopsihološka struka je pripremila program psiholoških priprema za sudionike misija te za njihove obitelji. Cilj priručnika je prikazati načine suočavanja s promjenama u obitelji nakon upućivanja jednog od njenih članova u međunarodnu vojnu misiju.
Upisao u CROSBI: Suzana Filjak (suzana.filjak@suradnik.unizg.hr), 3. Ruj. 2015. u 16:26 sati
Napomene:
Autori prvog izdanja: Koren, Biserka ; Kiseli-Grgić Romana