Pregled bibliografske jedinice broj: 778180

Autori: Filjak, Suzana; Vračić, Ivan
Naslov: Vođa ili vođeni - što mi više leži?
( The leader or guided - VWhat I'm more disposed to? )
Izvornik: Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije, Knjiga sažetaka 21. godišnje konferencije hrvatskih psihologa / Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara ; Lopižić, Josip (ur.). - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo i Hrvatska psihološka komora , 2013. 229-229 (ISBN: 978-953-55079-2-5).
Skup: 21. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 6.-9.11.2013.
Ključne riječi: vođenje ; individualno i grupno odlučivanje ; organizacijsko postignuće
( leadership ; individual and group decision-making ; organizational achievements )
Neka od pitanja koja se svakoj organizaciji nameću pri odabiru zaposlenika, a posebice onih koji bi trebali obavljati upravljačke funkcije su: Kako prepoznati učinkovite vođe? Kako mjeriti skupnu učinkovitost? Kako objediniti individualne sposobnosti i sinergijom postići najbolje rezultate? Jedna od managerskih funkcija je i vođenje. Kvalitetno vođenje pomaže ljudima iskoristiti svoje sposobnosti kako bi zadovoljili svoje vlastite potrebe ali i doprinijeti ciljevima organizacije. Prirodna ili stečena osobina razumijevanja ljudi, otkrivanje ljudskih individualnih sposobnosti, sklonosti i slabosti jedna je od bitnih obilježja uspješnih vođa. I kako kaže Colin Luther Powell (američki general, državni tajnik u vrijeme G. W. Busha i načelnik Združenog stožera SAD-a u doba Zaljevskog rata) “ Vođenje je umijeće postizanja više od onog što management kao znanost tvrdi da je moguće.” Ljudi koje prercipiramo kao vođe imaju osobinu da ih ljudi slijede, da im vjeruju i da mogu pokrenuti druge ljude, motivirati ih i utjecati na njihovo ponašanje u cilju napretka skupine ili organizacije u kojoj rade. A sve to čine bez prisile. Joanne Ciulla objašnjavajući vođenje navodi «....Vođenje nije ni osoba ni položaj. Ono je složen etički odnos između ljudi temeljen na povjerenju, obvezi, posvećenosti, osjećajima i zajedničkoj viziji dobra...» [Ciulla, Joanne B. 2003 The Ethics of Leadership. Belmont, CA: Wadsworth Publishing, 2003]. Dakle, učinkoviti vođe moraju moći koordinirati grupne aktivnosti, aktivirati i posredovati u intergrupnim konfliktima, objašnjavati i sugerirati rješenja, inicirati dobra rješenja, pokretati i ubrzavati aktivnosti u skupini koju vode, predstavljati grupu prema van, pružati sigurnost i optimizam u problematičnim i kriznim situacijama, nagrađivati i pohvaljivati, obnavljati i razvijati svoju grupu. Ukoliko organizacija postavi na upravljačka mjesta ljude koji nisu sposobni učinkovito obavljati ove aktivnosti, posljedice će se odraziti ne samo na zadovoljstvo zaposlenih (vidljivo i mjerljivo kroz absentizam i fluktuaciju) već i na rezultate rada i ukupnu organizacijsku učinkovitost. Na radionici / vojnopsihologijskom domjenku prezentirat ćemo, kroz vježbu, kako funkcionira pojedinačno i grupno odlučivanje i iskoristivost potencijala pojedinaca u grupnom postignuću. Na koncu vježbe moći ćemo, temeljem dobivenih rezultata, proanalizirati grupne procese koji su se tijekom vježbe odvijali, prepoznati prirodne vođe i procijeniti njihovu učinkovitost. Sudionici vježbe moći će prezentirati svoje sposobnosti uvjeravanja, argumentiranja i nagovaranja te izmjeriti svoju učinkovitost i usporediti je s rezultatima drugih pojedinaca i grupa. Kroz rezultate nekih uspješnih i neuspješnih grupa iz ranijih radionica, moći će se raspoznati jesu li vođe tih grupa uspjeli iskoristiti sposobne pojedince i poboljšati grupni rezultat.
Vrsta sudjelovanja: Demonstracija
Kategorija: Stručni
Upisao u CROSBI: Suzana Filjak (suzana.filjak@suradnik.unizg.hr), 27. Ruj. 2015. u 00:53 sati