Pregled bibliografske jedinice broj: 779945

Autori: Bauer, Marina; Šverko, Iva
Naslov: Doživljaj umjetničkog djela: važnost tjelesne percepcije u kiparstvu
( Sensing the Art: The importance of Bodily Perception in Sculpture )
Izvornik: XIX. Dani psihologije u Zadru / Slišković, Ana ; Burić, Irena ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita (ur.). - Zadar : Odsjek za psihologiju Sveučiliša u Zadru , 2014. 186-186 (ISBN: 978-953-331-054-1).
Skup: XIX. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 29-31. svibanj 2014
Ključne riječi: percepcija; umjetnost; doživljaj; fokus grupe
( perception; art; sensation; focus group )
U ovom smo radu kvalitativnim pristupom ispitivali ulogu i važnost tjelesne percepcije u doživljavanju umjetničkih djela iz područja skulpture u širem smislu (uključuje instalacije, ambijente, land art i sl.) Osim uobičajenog vizualnog perceptivnog kanala, za doživljaj skulpture iznimno je važna mogućnost istraživanja oblika i tekstura dodirom, manipulacijom i kretanjem. Uobičajena forma izložbi u kojima se gleda, a ne dodiruje, može se nadopuniti aktivnim sudjelovanjem posjetitelja koji izložene objekte ili prostorne konstrukcije, instalacije i ambijente, dodiruju, pomiču ili istražuju aktivnim tjelesnim odnosom. Zanimalo nas je što studenti umjetnosti i posjetitelji izložbi misle o važnosti tjelesne percepcije u doživljaju skulpture. S tim ciljem proveli smo pet fokus grupa (ukupno 29 sudionika) u kojima su studenti Akademije likovnih umjetnosti, zaposlenici mlađih i srednjih godina te umirovljenici raspravljali o izložbama koje omogućuju tjelesnu percepciju i interakciju (na primjeru izložbe „Introverti“ Marine Bauer izložene u Galeriji Matice hrvatske u veljači 2014.) Sudionici fokus grupa su u velikoj mjeri izrazili kako se osjećaju frustrirani zbog nemogućnosti dodirivanja izložaka na izložbama te su se složili da mogućnost djelovanja i tjelesna interakcija na izložbi daju osjećaj sudjelovanja, uključenosti i sjedinjenja s radom, zbog čega se pojačava doživljaj i bolje pamte takvi radovi. Svi su se složili da je mogućnost aktivnog sudjelovanja na izložbi za njih poželjna dodatna kvaliteta. Također su rekli kako interaktivna izložba posjetiteljima daje mogućnost kreiranja, te su takvu izložbu nazivali istraživanjem, a gledatelja sudionikom. Generacijske razlike očitovale su se u poimanju važnosti lijepog. U radu se izlažu najzanimljiviji doprinosi raspravama i zaključuje se o važnosti integriranja tjelesnog (kinestetičkog) perceptivnog modaliteta, uz vizualni, u doživljaj umjetničkih djela.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Kategorija: Ostalo