Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Doživljaj umjetničkog djela: važnost tjelesne percepcije u kiparstvu (CROSBI ID 627956)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Bauer, Marina ; Šverko, Iva Doživljaj umjetničkog djela: važnost tjelesne percepcije u kiparstvu // XIX. Dani psihologije u Zadru / Slišković, Ana ; Burić, Irena ; Ćubela Adorić, Vera et al. (ur.). Zadar: Odsjek za psihologiju Sveučiliša u Zadru, 2014. str. 186-186

Podaci o odgovornosti

Bauer, Marina ; Šverko, Iva

hrvatski

Doživljaj umjetničkog djela: važnost tjelesne percepcije u kiparstvu

U ovom smo radu kvalitativnim pristupom ispitivali ulogu i važnost tjelesne percepcije u doživljavanju umjetničkih djela iz područja skulpture u širem smislu (uključuje instalacije, ambijente, land art i sl.) Osim uobičajenog vizualnog perceptivnog kanala, za doživljaj skulpture iznimno je važna mogućnost istraživanja oblika i tekstura dodirom, manipulacijom i kretanjem. Uobičajena forma izložbi u kojima se gleda, a ne dodiruje, može se nadopuniti aktivnim sudjelovanjem posjetitelja koji izložene objekte ili prostorne konstrukcije, instalacije i ambijente, dodiruju, pomiču ili istražuju aktivnim tjelesnim odnosom. Zanimalo nas je što studenti umjetnosti i posjetitelji izložbi misle o važnosti tjelesne percepcije u doživljaju skulpture. S tim ciljem proveli smo pet fokus grupa (ukupno 29 sudionika) u kojima su studenti Akademije likovnih umjetnosti, zaposlenici mlađih i srednjih godina te umirovljenici raspravljali o izložbama koje omogućuju tjelesnu percepciju i interakciju (na primjeru izložbe „Introverti“ Marine Bauer izložene u Galeriji Matice hrvatske u veljači 2014.) Sudionici fokus grupa su u velikoj mjeri izrazili kako se osjećaju frustrirani zbog nemogućnosti dodirivanja izložaka na izložbama te su se složili da mogućnost djelovanja i tjelesna interakcija na izložbi daju osjećaj sudjelovanja, uključenosti i sjedinjenja s radom, zbog čega se pojačava doživljaj i bolje pamte takvi radovi. Svi su se složili da je mogućnost aktivnog sudjelovanja na izložbi za njih poželjna dodatna kvaliteta. Također su rekli kako interaktivna izložba posjetiteljima daje mogućnost kreiranja, te su takvu izložbu nazivali istraživanjem, a gledatelja sudionikom. Generacijske razlike očitovale su se u poimanju važnosti lijepog. U radu se izlažu najzanimljiviji doprinosi raspravama i zaključuje se o važnosti integriranja tjelesnog (kinestetičkog) perceptivnog modaliteta, uz vizualni, u doživljaj umjetničkih djela.

percepcija; umjetnost; doživljaj; fokus grupe

nije evidentirano

engleski

Sensing the Art: The importance of Bodily Perception in Sculpture

nije evidentirano

perception; art; sensation; focus group

nije evidentirano

Podaci o prilogu

186-186.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XIX. Dani psihologije u Zadru

Slišković, Ana ; Burić, Irena ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita

Zadar: Odsjek za psihologiju Sveučiliša u Zadru

978-953-331-054-1

Podaci o skupu

XIX. dani psihologije u Zadru

poster

29.05.2014-31.05.2014

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija