Doživljaj umjetničkog djela: važnost tjelesne percepcije u kiparstvu (CROSBI ID 627956)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Bauer, Marina ; Šverko, Iva
hrvatski
Doživljaj umjetničkog djela: važnost tjelesne percepcije u kiparstvu
U ovom smo radu kvalitativnim pristupom ispitivali ulogu i važnost tjelesne percepcije u doživljavanju umjetničkih djela iz područja skulpture u širem smislu (uključuje instalacije, ambijente, land art i sl.) Osim uobičajenog vizualnog perceptivnog kanala, za doživljaj skulpture iznimno je važna mogućnost istraživanja oblika i tekstura dodirom, manipulacijom i kretanjem. Uobičajena forma izložbi u kojima se gleda, a ne dodiruje, može se nadopuniti aktivnim sudjelovanjem posjetitelja koji izložene objekte ili prostorne konstrukcije, instalacije i ambijente, dodiruju, pomiču ili istražuju aktivnim tjelesnim odnosom. Zanimalo nas je što studenti umjetnosti i posjetitelji izložbi misle o važnosti tjelesne percepcije u doživljaju skulpture. S tim ciljem proveli smo pet fokus grupa (ukupno 29 sudionika) u kojima su studenti Akademije likovnih umjetnosti, zaposlenici mlađih i srednjih godina te umirovljenici raspravljali o izložbama koje omogućuju tjelesnu percepciju i interakciju (na primjeru izložbe „Introverti“ Marine Bauer izložene u Galeriji Matice hrvatske u veljači 2014.) Sudionici fokus grupa su u velikoj mjeri izrazili kako se osjećaju frustrirani zbog nemogućnosti dodirivanja izložaka na izložbama te su se složili da mogućnost djelovanja i tjelesna interakcija na izložbi daju osjećaj sudjelovanja, uključenosti i sjedinjenja s radom, zbog čega se pojačava doživljaj i bolje pamte takvi radovi. Svi su se složili da je mogućnost aktivnog sudjelovanja na izložbi za njih poželjna dodatna kvaliteta. Također su rekli kako interaktivna izložba posjetiteljima daje mogućnost kreiranja, te su takvu izložbu nazivali istraživanjem, a gledatelja sudionikom. Generacijske razlike očitovale su se u poimanju važnosti lijepog. U radu se izlažu najzanimljiviji doprinosi raspravama i zaključuje se o važnosti integriranja tjelesnog (kinestetičkog) perceptivnog modaliteta, uz vizualni, u doživljaj umjetničkih djela.
percepcija; umjetnost; doživljaj; fokus grupe
nije evidentirano
engleski
Sensing the Art: The importance of Bodily Perception in Sculpture
nije evidentirano
perception; art; sensation; focus group
nije evidentirano
Podaci o prilogu
186-186.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XIX. Dani psihologije u Zadru
Slišković, Ana ; Burić, Irena ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita
Zadar: Odsjek za psihologiju Sveučiliša u Zadru
978-953-331-054-1
Podaci o skupu
XIX. dani psihologije u Zadru
poster
29.05.2014-31.05.2014
Zadar, Hrvatska