crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 780156

Zbornik radova

Autori: Babarović, Toni; Šverko, Iva
Naslov: Adaptabilnost karijere, profesionalni identitet i donošenje profesionalnih odluka
( Career Adaptability, Vocational Identity and Career Decision-making )
Izvornik: 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Zarevski, Petar ; Jurin, Tanja, Modić Stanke, Koraljka (ur.). - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu , 2015. 105-105.
ISSN: 1849-6946
Skup: 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 16-18. travnja 2015.
Ključne riječi: Adaptabilnost karijere; profesionalni identitet; donošenje profesionalnih odluka
( Career Adaptability; Vocational Identity; Career Decision-making )
Sažetak:
Posljednjih godina veliku pažnju istraživača zaokupio je konstrukt adaptabilnost ili prilagodljivosti karijere. Kako je danas svijet rada izrazito promjenjiv, a tijek karijere uključuje niz različitih poslova, pa čak i promjenu zanimanja, od budućih radnika zahtijeva se stalna prilagodba i cjeloživotno usmjeravanje. Stoga je adaptabilnost ili prilagodljivost ključ za uspješan razvoj ili konstrukciju karijere. Ona obuhvaća usredotočenost na vlastitu karijeru, osjećaj kontrole nad profesionalnim ponašanjem, interes za profesionalnu budućnost te vjeru u ostvarenje profesionalnih težnji (Savickas, 2002). Osobe visoke razine prilagodljivosti imaju i pozitivnije karijerne ishode - njihov je profesionalni identitet zaokružen, suočavaju se s manje poteškoća pri donošenju profesionalnih odluka i veće su razine profesionalne zrelosti. S ciljem ispitivanja odnosa među spomenutim konstruktima, na uzorcima učenika prvih (N=309) i četvrtih (N=492) razreda zagrebačkih srednjih škola primijenjen je Upitnik prilagodljivosti karijere (CAAS ; Savickas & Porfeli, 2012), Skala statusa profesionalnog identiteta (VISA, Porfeli, Lee, Vondracek, & Weigold, 2011), Upitnik poteškoća pri donošenju profesionalnih odluka (CDDQ ; Gati, Krausz, & Osipow, 1996), Upitnik stilova donošenja profesionalnih odluka (CDMP, Gati, 2011) te pitanja o profesionalnim planovima učenika. Potvrđene su dobre metrijske karakteristike primijenjenih instrumenata i pronađene su očekivane razlike u rezultatima učenika prvih i četvrtih razreda. Ustanovljeno je da adaptabilniji učenici imaju manje poteškoća pri donošenju profesionalnih odluka i da najčešće pripadaju statusima preuzetog ili postignutog identiteta te tražećeg moratorija. Više i dublje procesiraju informacije o sebi i svijetu rada, ulažu više napora pri donošenju odluka te imaju veću težnju ka ostvarenju idealne karijere. Na temelju dobivenih rezultata razmatra se primjenjivost ovih instrumenata za profesionalno savjetovanje i usmjeravanje srednjoškolaca.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: HRZZ-UIP-2013-11-1229
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Iva Šverko (iva.sverko@pilar.hr), 6. Lis. 2015. u 10:48 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4