crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 780160

Zbornik radova

Autori: Šverko, Iva; Babarović, Toni; Černja, Iva; Lučić, Lana; Kurečić, Maja
Naslov: Profesionalni interesi, radne vrijednosti i istaknutost radne uloge kod srednjoškolaca
( High-school Students' Vocational Interests, Work Values and Work Role Salience )
Izvornik: 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Zarevski, Petar ; Jurin, Tanja, Modić Stanke, Koraljka (ur.). - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu , 2015. 219-219.
ISSN: 1849-6946
Skup: 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 16-18. travnja 2015.
Ključne riječi: Profesionalni interesi; radne vrijednosti; radna uloga; adolescencija
( Vocational Interests; Work Values; Work Role Salience; Adolescence )
Sažetak:
Profesionalni interesi, radne vrijednosti i istaknutost radne uloge glavne su odrednice profesionalnih odluka na kraju srednjoškolskog obrazovanja. Tijekom studenog i prosinca 2014. proveden je prvi val većeg longitudinalnog istraživanja razvoja karijere u adolescenciji. Istraživanjem je obuhvaćeno približno 900 učenika završnih razreda srednjih škola različitih obrazovnih profila (gimnazijalaca te srednjoškolaca četverogodišnjeg i trogodišnjeg strukovnog usmjerenja). Primijenjene su mjere interesa (kratka inačica Upitnika profesionalnih interesa PGI), vrijednosti (kratka inačica V-upitnika) te upitnik salijentnosti uloga (kratka inačica S-upitnika). U radu su opisane profesionalne težnje učenika i učenica, te su razmatrane razlike u interesima, vrijednostima i najistaknutijim ulogama s obzirom na spol, tip obrazovnog programa, školski uspjeh, profesionalni status roditelja te razinu doživljene socijalne podrške. Glavni rezultati ukazuju na očekivane trendove u kojima su zamijećene razlike između učenika gimnazija i strukovnih škola, učenika različitog obrazovnog postignuća, kao i učenika različitog profesionalnog statusa roditelja. U radu se razmatraju posljedice utvrđenih razlika na profesionalni razvoj učenika, na način donošenja odluka o karijeri te na obrazovne i profesionalne ishode. S druge strane, prisutne različitosti imaju značajne posljedice na pristup profesionalnom savjetovanju različitih skupina učenika i na načine usmjeravanja njihove karijere. Sugestije i preporuke za korištenje višeobraznih pristupa profesionalnom usmjeravanju srednjoškolaca navedene su u zaključcima ovog rada.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: HRZZ-UIP-2013-11-1229
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Iva Šverko (iva.sverko@pilar.hr), 6. Lis. 2015. u 10:56 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4