Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Profesionalni interesi, radne vrijednosti i istaknutost radne uloge kod srednjoškolaca (CROSBI ID 628031)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Šverko, Iva ; Babarović, Toni ; Černja, Iva ; Lučić, Lana ; Kurečić, Maja Profesionalni interesi, radne vrijednosti i istaknutost radne uloge kod srednjoškolaca // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Zarevski, Petar ; Jurin, Tanja, Modić Stanke, Koraljka (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 219-219

Podaci o odgovornosti

Šverko, Iva ; Babarović, Toni ; Černja, Iva ; Lučić, Lana ; Kurečić, Maja

hrvatski

Profesionalni interesi, radne vrijednosti i istaknutost radne uloge kod srednjoškolaca

Profesionalni interesi, radne vrijednosti i istaknutost radne uloge glavne su odrednice profesionalnih odluka na kraju srednjoškolskog obrazovanja. Tijekom studenog i prosinca 2014. proveden je prvi val većeg longitudinalnog istraživanja razvoja karijere u adolescenciji. Istraživanjem je obuhvaćeno približno 900 učenika završnih razreda srednjih škola različitih obrazovnih profila (gimnazijalaca te srednjoškolaca četverogodišnjeg i trogodišnjeg strukovnog usmjerenja). Primijenjene su mjere interesa (kratka inačica Upitnika profesionalnih interesa PGI), vrijednosti (kratka inačica V-upitnika) te upitnik salijentnosti uloga (kratka inačica S-upitnika). U radu su opisane profesionalne težnje učenika i učenica, te su razmatrane razlike u interesima, vrijednostima i najistaknutijim ulogama s obzirom na spol, tip obrazovnog programa, školski uspjeh, profesionalni status roditelja te razinu doživljene socijalne podrške. Glavni rezultati ukazuju na očekivane trendove u kojima su zamijećene razlike između učenika gimnazija i strukovnih škola, učenika različitog obrazovnog postignuća, kao i učenika različitog profesionalnog statusa roditelja. U radu se razmatraju posljedice utvrđenih razlika na profesionalni razvoj učenika, na način donošenja odluka o karijeri te na obrazovne i profesionalne ishode. S druge strane, prisutne različitosti imaju značajne posljedice na pristup profesionalnom savjetovanju različitih skupina učenika i na načine usmjeravanja njihove karijere. Sugestije i preporuke za korištenje višeobraznih pristupa profesionalnom usmjeravanju srednjoškolaca navedene su u zaključcima ovog rada.

Profesionalni interesi; radne vrijednosti; radna uloga; adolescencija

nije evidentirano

engleski

High-school Students' Vocational Interests, Work Values and Work Role Salience

nije evidentirano

Vocational Interests; Work Values; Work Role Salience; Adolescence

nije evidentirano

Podaci o prilogu

219-219.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

22. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Zarevski, Petar ; Jurin, Tanja, Modić Stanke, Koraljka

Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

1849-6946

Podaci o skupu

22. Dani Ramira i Zorana Bujasa.

predavanje

16.04.2015-18.04.2015

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija