Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Profesionalni razvoj u adolescenciji: razvoj modela tranzicije karijere adolescenata (CROSBI ID 628035)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Šverko, Iva Profesionalni razvoj u adolescenciji: razvoj modela tranzicije karijere adolescenata // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Zarevski, Petar ; Jurin, Tanja, Modić Stanke, Koraljka (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 77-77

Podaci o odgovornosti

Šverko, Iva

hrvatski

Profesionalni razvoj u adolescenciji: razvoj modela tranzicije karijere adolescenata

Za većinu ljudi adolescencija je trenutak za donošenje ključne odluke o svojoj karijeri. U završnom razredu srednje škole učenici se trebaju opredijeliti za daljnje fakultetsko obrazovanje ili za ulazak u svijet rada i pronalaženje posla. Kako bi donijeli ispravnu odluku o svojo karijeri, adolescenti moraju poslati svjesni svojih sklonosti i sposobnosti, trebaju kristalizirati svoje ciljeve u karijeri i formirati profesionalni identitet. Ako odaberu odgovarajući studij ili posao, trebali bi se naći u prikladnoj radnoj okolini, trebali bi biti motivirani za svoj posao ili studij i uspješni u njemu te zadovoljni svojim zanimanjem i karijerom. Odnose među spomenutim konstruktima pokušali smo obuhvatiti Modelom tranzicije karijere adolescenata. Kako bismo upoznali ključne odrednice uspješne tranzicije karijere, predvidjeli smo tijekom 18 mjeseci pratiti približno 1200 učenika završnih razreda srednjih škola- u vrijeme dok još uvijek razmišljaju o različitim opcijama (studeni i prosinac 201.), nakon što su donijeli odluku o svojoj karijeri (ožujak i travanj 2015) te nakon što su tu odluku pokušali ostvariti (ožujak i travanj 2016.). U te tri vremenske točke primijenit ćemo neke mjere temeljnih osobina važnih za usmjeravanje karijere (prvi val), mjere kompetencija za samostalno usmjeravanje karijere te profesionalnog razvoja (drugi val) te na kraju mjere niza ishoda više ili imanje uspješne tranzicije karijere (treći val). Cilj projekta je utvrditi ključne odrednice uspješne tranzicije iz škole na posao, odnosno iz škole na fakultet. Na temelju spoznaja proizašlih iz istraživanja te potreba javnosti iskristaliziranih na okruglom stolu predviđenom u završnoj godini projekta, razvit ćemo novi internet modula za profesionalno savjetovanje koji će biti besplatno dostupan adolescentima i koji će ostati kao vrijedno i korisno praktično nasljeđe ovog projekta.

adolescencija; tranzicija u karijeri; razvoj karijere; HRZZ

nije evidentirano

engleski

Vocational Development in Adolescence: Setting the Adolescent Career Transition Model

nije evidentirano

adolescence; career transition; career construction; HRZZ

nije evidentirano

Podaci o prilogu

77-77.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

22. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Zarevski, Petar ; Jurin, Tanja, Modić Stanke, Koraljka

Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

1849-6946

Podaci o skupu

22. Dani Ramira i Zorana Bujasa.

predavanje

16.04.2015-18.04.2015

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija