crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 782569

Zbornik radova

Autori: Jurić, Dunja
Naslov: Prikaz slučaja kroz program rada Hrvatske udruge za ranu intervenciju u djetinjstvu
( Case Study through Work Programme of Croatian Association on Early Childhood Intervention )
Izvornik: Međunarodni znanstveno-stručni skup XVIII. dani psihologije u Zadru : sažeci radova = International Scientific and Professional Conference 18th Days Psychology in Zadar : papers summaries / Penezić, Zvjeszana ... et all (ur.). - Zadar : Sveučilište, Odjel za psihologiju = University, Department of Psychology , 2012. 207-207 (ISBN: 9789537237349).
Skup: Dani psihologije (18 ; 2012)
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 24.-26.05.2012.
Ključne riječi: Rana intervencija ; razvojni rizici ; poremećaji autističnog spektra ; individualni program
( Rana intervencija ; razvojni rizici ; poremećaji autističnog spektra ; individualni program )
Sažetak:
Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu nevladina je udruga koja okuplja stručnjake u području rane intervencije – psihologe, defektologe, liječnike, pedagoge, rehabilitatore – s ciljem stvaranja sustava rane intervencije i promicanja znanstveno utemeljenih programa koji će pridonijeti dobrobiti mlađe djece s biološkim ili socijalnim rizikom, kao i kvaliteti života njihovih obitelji. Rana intervencija se odnosi na sve oblike poticanja orijentiranog prema djeci i savjetovanja orijentiranog prema roditeljima, koji se primjenjuju kao izravne i neposredne posljedice nekog utvrđenog razvojnog rizika ili razvojne teškoće. Osnovni je cilj rane intervencije osnažiti razvoj i prevenirati neželjene posljedice. Među razvojim rizicima i teškoćama djece uključene u program učestalošću se ističu obilježja karakteristična za ADHD i poremećaje autističnog spektra. Primjeri takvih obilježja, karakteristični za specifičan slučaj djeteta koji ću prikazati, su: izostanak razvoja odnosa s vršnjacima primjerenog razvojnom stupnju, malo ili nimalo zanimanja za uspostavljanje prijateljstava, nerazumijevanje pravila socijalnih interakcija, izostanak socijalne ili emocionalne uzajamnosti, nepoimanje potreba drugih, kašnjenje razvoja govornog jezika, restriktivni, repetitivni i stereotipni modeli ponašanja, interesa i aktivnosti, nefleksibilno priklanjanje specifičnim, nefunkcionalnim rutinama ili ritualima. Raspon interesa je ograničen, a banalne promjene u okolini uzrokuju impulzivne, neprimjerene reakcije. Popratna su obilježja hipervigilnost pažnje, impulzivnost, ispadi bijesa i agresivnost. Program prilagođen potrebama djeteta provodila sam u suradnji s odgajateljicama i stručnim suradnicama vrtića, tri puta tjedno kroz deset mjeseci. Program je uključivao interakciju s odgojiteljima i osobnim pomagačem, interakciju s vršnjacima, poticanje socijalizacijskih vještina, uključivanje u igru i aktivnosti skupine te poticanje samopoštovanja. Cilj programa bio je poticanje i unaprijeđenje interakcija s vršnjacima, te komunikacijskih i socijalnih vještina. Kroz odgovaranje na djetetove interese, širenje igre, poticanje kreativnosti i interakcije s vršnjacima, pomoć u ostvarivanju komunikacije i poticanje djetetovog samopoštovanja, postupno su ostvarene pozitivne promjene. Uz čimbenike poput osobnog razvoja i interakcije s vršnjacima, primijenjeni individualizirani program rezultirao je konkretnim, vidljivim napretkom u socijalnim interakcijama i neverbalnom ponašanju.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Petar Vukelić (petar.vukelic@student.hrstud.hr), 22. Lis. 2015. u 02:20 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4