crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 784022

Zbornik radova

Autori: Šincek, Daniela; Tomašić Humer, Jasmina; Duvnjak, Ivana; Babić Čikeš, Ana; Jukić, Renata
Naslov: Spolne i dobne razlike u korištenju interneta osnovnoškolaca
( Gender and age differences in pupil's Internet use )
Izvornik: Savremeni trendovi u psihologiji 2015 - knjiga sažetaka / Pajić, Dejan ; Dinić, Bojana (ur.). - Novi Sad, Srbija : Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu , 2015. 333-335 (ISBN: 978-86-6065-333-0).
Skup: Savremeni trendovi u psihologiji 2015
Mjesto i datum: Novi Sad, R. Srbija, 29-31. 10. 2015.
Ključne riječi: Internet; spolne razlike; dobne razlike; društvene mreže
( Internet; gender differences; age differences; social network )
Sažetak:
Korištenje interneta dio je svakodnevice, a potiče brojne reakcije stručne i opće javnosti. Stoga je cilj ovog istraživanja utvrditi trendove u korištenju interneta u osnovnoškolaca, osobito utvrditi postoje li spolne i dobne razlike u istom. U istraživanju je sudjelovalo 505 učenika viših razreda (od toga 258 dječaka) iz četiri osnovne škole sa šireg područja grada Osijeka. Provjeravajući pomoću kojih uređaja najčešće pristupaju internetu (bilo je moguće izabrati više uređaja), pokazalo se da više od polovice sudionika (njih 54.6%) koristi mobitele u tu svrhu, a 24.4% pristupa preko vlastitog računala. Ukupno 37.3% sudionika koristi zajednička obiteljska računala kojima roditelji imaju pristup. Spolne razlike su utvrđene u pristupanju internetu preko vlastitog računala (χ2 = 9.16, p = .002) i mobitela (χ2 = 6.64, p = .010) pri čemu dječaci češće nego djevojčice pristupaju preko ovih uređaja. Učenici petih razreda češće nego ostale dobne grupe koriste obiteljsko računalo (χ2 (3) = 24.64, p = .002) i tablete (χ2 (3)= 11.27, p = .010), a učenici petih i šestih razreda rjeđe pristupaju internetu preko pametnog telefona (χ2 (3)= 8.01, p = .046). Prateći kako provode vrijeme na internetu utvrđeno je da se najčešće dopisuju s prijateljima (53%), zatim slušaju glazbu (49%) i igraju igrice (36.9%), dok u manjoj mjeri traže podatke zbog osobnih interesa ili školskih zadataka (17.3%). Dječaci češće igraju igrice nego djevojčice (χ2 = 47.69, p = .000), a djevojčice češće slušaju glazbu (χ2 = 3.92, p = .048) i dopisuju se s prijateljima (χ2 = 9.45, p = .002) nego dječaci. Za razliku od učenika petih razreda koji češće igraju igrice (χ2 (3) = 12.54, p = .006), učenici sedmih i osmih razreda se češće dopisuju s prijateljima (χ2 (3) = 16.46, p = .001). Najviše učenika ima profil na Facebooku (83.7%), a najmanje na Twitteru (17.7%). Dječaci češće od djevojčica izjavljuju kako imaju otvoreni Facebook profil (χ2 = 4.60, p =.032) i koriste Google + (χ2 = 4.17, p =.041), a djevojčice češće koriste Instagram nego dječaci (χ2 = 27.74, p = .000). Podaci mogu ukazivati na veći nadzor roditelja nad mlađim učenicima, na veću usmjerenost djevojčica i starijih učenika na interakciju s vršnjacima i prisnost te na izrazitu preferenciju Facebooka među društvenim mrežama.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Daniela Šincek (dsincek@ffos.hr), 1. Stu. 2015. u 09:04 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4