crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 784023

Zbornik radova

Autori: Duvnjak, Ivana; Milić, Marija; Babić Čikeš, Ana
Naslov: Odnos znanja o nasilju preko interneta i doživljenog/počinjenog nasilja preko interneta kod djece osnovnoškolske dobi
( Relationship between knowledge about cyberbullying and experiencing and committing cyberbullying among primary school children )
Izvornik: Savremeni trendovi u psihologiji 2015 - knjiga sažetaka / Pajić, Dejan ; Dinić, Bojana (ur.). - Novi Sad, Srbija : Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu , 2015. 323-324 (ISBN: 978-86-6065-333-0).
Skup: Savremeni trendovi u psihologiji 2015
Mjesto i datum: Novi Sad, R. Srbija, 29-31. 10. 2015.
Ključne riječi: doživljavanje i činjenje nasilja preko interneta; znanje o nasilju preko interneta; učenici
( experiencing and committing cyberbullying; knowledge of internet violence; pupils )
Sažetak:
Nasilje preko interneta svakodnevno se događa putem različitih informacijskih tehnologija koji su lako dostupni djeci od najranije dobi. Djeca se najčešće na internetu dopisuju s prijateljima (53%), slušaju glazbu (49%), igraju igrice (36.9%) te traže podatke zbog osobnih interesa ili školskih zadataka (17.3%). Čak 83.7% učenika ima otvoren Facebook profil. Djeca veliki dio vremena provode na internetu te stoga postoji rizik za doživljavanje i činjenje nasilja preko interneta. Istraživanje je provedeno na 505 učenika predmetne nastave iz četiri osnovne škole sa šireg područja grada Osijeka (od toga 258 dječaka). Istraživanje je provedeno u sklopu većeg istraživanja, a za potrebe ovog istraživanja korištene su: anketa o učestalosti i navikama korištenja interneta, anketa kojom se ispitivalo znanje o nasilju preko interneta te Skala doživljavanja i činjenja nasilja preko interneta (Cetin, Yaman i Paker, 2011). Od ukupnog broja sudionika, njih 27.9% je doživjelo, a 25.1% ih je počinilo nasilje preko interneta (postotak sudionika koji je na skali barem jednom odgovorio da se doživljeno/počinjeno nasilno ponašanje javlja često ili uvijek). Dobivena je umjereno pozitivna korelacija između doživljenog i počinjenog nasilja (r=0.56 ; p<.01) što je u skladu s nalazima prijašnjih istraživanja. Od 12 tvrdnji koje se odnose na ispitivanje znanja o nasilju i uznemiravanju preko interneta, 39.4% sudionika je uglavnom dalo točne procjene (odgovorili su točno na 11 ili 12 tvrdnji). 13.6% sudionika nije točno odgovorilo na šest ili više tvrdnji. Znanje o nasilju i uznemiravanju preko interneta u niskoj je negativnoj korelaciji (r = -.15) s doživljavanjem nasilja preko interneta kao i s činjenjem nasilja preko interneta (r = - .20). Dobiveni rezultati ukazuju kako je internet svakodnevno prisutan u životima djece, međutim više od polovice djece ne prepoznaje da su neki od ponašanja na internetu oblici nasilja i uznemiravanja. Upoznajući djecu o rizičnim ponašanjima na internetu moguće je osvijestiti kako su određeni oblici ponašanja nepoželjni i na takav način smanjiti učestalog pojavljivanja takvih oblika ponašanja.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Daniela Šincek (dsincek@ffos.hr), 1. Stu. 2015. u 09:09 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4