Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odnos znanja o nasilju preko interneta i doživljenog/počinjenog nasilja preko interneta kod djece osnovnoškolske dobi (CROSBI ID 629034)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Duvnjak, Ivana ; Milić, Marija ; Babić Čikeš, Ana Odnos znanja o nasilju preko interneta i doživljenog/počinjenog nasilja preko interneta kod djece osnovnoškolske dobi // Savremeni trendovi u psihologiji 2015 - knjiga sažetaka / Pajić, Dejan ; Dinić, Bojana (ur.). Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2015. str. 323-324

Podaci o odgovornosti

Duvnjak, Ivana ; Milić, Marija ; Babić Čikeš, Ana

hrvatski

Odnos znanja o nasilju preko interneta i doživljenog/počinjenog nasilja preko interneta kod djece osnovnoškolske dobi

Nasilje preko interneta svakodnevno se događa putem različitih informacijskih tehnologija koji su lako dostupni djeci od najranije dobi. Djeca se najčešće na internetu dopisuju s prijateljima (53%), slušaju glazbu (49%), igraju igrice (36.9%) te traže podatke zbog osobnih interesa ili školskih zadataka (17.3%). Čak 83.7% učenika ima otvoren Facebook profil. Djeca veliki dio vremena provode na internetu te stoga postoji rizik za doživljavanje i činjenje nasilja preko interneta. Istraživanje je provedeno na 505 učenika predmetne nastave iz četiri osnovne škole sa šireg područja grada Osijeka (od toga 258 dječaka). Istraživanje je provedeno u sklopu većeg istraživanja, a za potrebe ovog istraživanja korištene su: anketa o učestalosti i navikama korištenja interneta, anketa kojom se ispitivalo znanje o nasilju preko interneta te Skala doživljavanja i činjenja nasilja preko interneta (Cetin, Yaman i Paker, 2011). Od ukupnog broja sudionika, njih 27.9% je doživjelo, a 25.1% ih je počinilo nasilje preko interneta (postotak sudionika koji je na skali barem jednom odgovorio da se doživljeno/počinjeno nasilno ponašanje javlja često ili uvijek). Dobivena je umjereno pozitivna korelacija između doživljenog i počinjenog nasilja (r=0.56 ; p<.01) što je u skladu s nalazima prijašnjih istraživanja. Od 12 tvrdnji koje se odnose na ispitivanje znanja o nasilju i uznemiravanju preko interneta, 39.4% sudionika je uglavnom dalo točne procjene (odgovorili su točno na 11 ili 12 tvrdnji). 13.6% sudionika nije točno odgovorilo na šest ili više tvrdnji. Znanje o nasilju i uznemiravanju preko interneta u niskoj je negativnoj korelaciji (r = -.15) s doživljavanjem nasilja preko interneta kao i s činjenjem nasilja preko interneta (r = - .20). Dobiveni rezultati ukazuju kako je internet svakodnevno prisutan u životima djece, međutim više od polovice djece ne prepoznaje da su neki od ponašanja na internetu oblici nasilja i uznemiravanja. Upoznajući djecu o rizičnim ponašanjima na internetu moguće je osvijestiti kako su određeni oblici ponašanja nepoželjni i na takav način smanjiti učestalog pojavljivanja takvih oblika ponašanja.

doživljavanje i činjenje nasilja preko interneta; znanje o nasilju preko interneta; učenici

nije evidentirano

engleski

Relationship between knowledge about cyberbullying and experiencing and committing cyberbullying among primary school children

nije evidentirano

experiencing and committing cyberbullying; knowledge of internet violence; pupils

nije evidentirano

Podaci o prilogu

323-324.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Savremeni trendovi u psihologiji 2015 - knjiga sažetaka

Pajić, Dejan ; Dinić, Bojana

Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu

978-86-6065-333-0

Podaci o skupu

Savremeni trendovi u psihologiji 2015

poster

29.10.2015-31.10.2015

Novi Sad, Srbija

Povezanost rada

Psihologija