Odnos metakognicije, anksioznosti i stresa kod studenata (CROSBI ID 629035)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Milić, Marija ; Borić, Ivana ; Kolesarić, Vladimir
hrvatski
Odnos metakognicije, anksioznosti i stresa kod studenata
Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost metakognicije, anksioznosti i stresa na uzorku studenata te razlike u tim varijablama s obzirom na godište studija i spol. U istraživanju je sudjelovalo 267 sudionika ; 118 studenata i 149 studentica preddiplomskog studija i 1. godine diplomskog studija Ekonomskog fakulteta u Osijeku. Korišteni su prevedeni Upitnik metakognicije (Cartwright- Hatton i Wells, 1997) i subskale anksioznosti i stresa Skale depresivnosti, anksioznosti i stresa (Reić Ercegovac i Penezić, 2012). Rezultati istraživanja pokazali su kako postoji statistički značajna umjerena pozitivna korelacija između metakognicije i anksioznosti (r =.479) i metakognicije i stresa (r = .417) te visoka pozitivna korelacija između anksioznosti i stresa (r = .769). Analizom varijance ustanovljeno je kako postoje statistički značajne razlike u prosječnim rezultatima u varijabli procjene stresa među studentima različitih godišta studija (F(3, 263)= 9.265 ; p<.01). Scheffeovim post hoc testom utvrđeno je kako studenti prve godine studija (M1 = 30.71 ; SD1 =8.554) u prosjeku iskazuju više simptoma stresa u odnosu na studente treće (M3 =25.98 ; SD3 = 7.345) i u odnosu na studente četvrte godine studija (M4 = 24.00 ; SD= 6.510). Također je analizom varijance utvrđena razlika u prosječnim rezultatima u varijabli anksioznosti između studenata različitih godišta studija (F(3, 263)= 9.089 ; p<.01). Scheffeovim post hoc testom utvrđeno je kako studenti prve godine studija iskazuju da su anksiozniji (M1 = 26.31 ; SD1 = 6.888) od studenata treće godine studija (M3 = 21.81 ; SD3 = 6.714) kao i od studenata četvrte godine studija (M4 =20.76 ; SD4 = 6.217). Na isti način ustanovljena je i razlika u prosječnim rezultatima u varijabli metakognitivnih (zabrinjavajućih) misli među studentima različitih godišta studija (F(3, 263) = 4.610 ; p<.01) te je, također Scheffeovim posto hoc testom, utvrđeno kako studenti prve godine studija imaju više metakognitivnih (zabrinjavajućih) misli (M1 = 146.91 ; SD1 = 18.123) od studenata četvrte godine studija (M4 = 136.04 ; SD4 = 19.115).Nije pronađena razlika između prosječnih rezultata studenata i studentica u varijabli procjene metakognitivnih (zabrinjavajućih) misli. Utvrđeno je kako postoji statistički značajna razlika u prosječnim rezultatima studenata i studentica u varijablama anksioznosti (Mž = 23.87 ; SDž = 6.868 ; Mm = 22.12 ; SDm = 6.922 ; F (1, 265) = 4.232 ; p<.05) i stresa (Mž = 28.34, SDž = 8.265 ; Mm = 25.36 ; SDm = 7.447 ; F (1, 265) = 9.376 ; p<.05) ; studentice iskazuju kako su, u prosjeku, u većoj mjeri anksiozne i pod većim stresom u odnosu na studente. Emocionalni problemi s kojima se neki studenti suočavaju tijekom studija mogu im otežati uspješno studiranje i ostvarivanje željenih akademskih ciljeva. Pravodobnim otkrivanjem takvih problema i pružanjem pomoći može im se omogućiti da u potpunosti ispune svoje potencijale.
Metakognicija; anksioznost; stres; studenti
nije evidentirano
engleski
Relationship between metacognition, anxiety and stress among students
nije evidentirano
metacognition; anxiety; stress; students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
320-322.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Savremeni trendovi u psihologiji 2015 - knjiga sažetaka
Pajić, Dejan ; Dinić, Bojana
Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu
978-86-6065-333-0
Podaci o skupu
Savremeni trendovi u psihologiji 2015
poster
29.10.2015-31.10.2015
Novi Sad, Srbija