crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 784949

Zbornik radova

Autori: Rački, Željko
Naslov: Školska psihologija i psihologija obrazovanja u službi jasne komunikacije kreativnih ponašanja kao ciljeva učenja
Izvornik: Knjiga sažetaka 23. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA ; Psihologija starenja - pogled u budućnost / Despot Lučanin, J. ; Černja, I. ; Lopižić, J. ; Rudolfi, N. (ur.). - Šibenik : Naklada Slap , 2015. 178-178 (ISBN: 978-953-55079-3-2).
Skup: 23. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA: Psihologija starenja - pogled u budućnost
Mjesto i datum: Šibenik, Hrvatska, 4.-7.11.2015.
Ključne riječi: kreativnost; obrazovni ciljevi; umjetnost i znanost
Sažetak:
Cilj je ovoga usmenog izlaganja, na prikupljenim primjerima dječjih kreativnih ponašanja, prikazati odnos kreativnih ponašanja u djece i mladih u području znanstvene, umjetničke i svakodnevne kreativnosti s jedne, i kognitivnih, afektivnih i psihomotornih ciljeva učenja s druge strane. Kao jedna od snažno razvijajućih i u svakodnevici utjecajnijih grana psihologije, školska psihologija i psihologija obrazovanja dužne su uputiti odgojno-obrazovnu javnost u kritičnu važnost odgoja i obrazovanja djece i mladih za cjeloživotnu kreativnost u ponašanju. Kad se kreativnost definira kao područno specifičan zadatak, a ne kao arbitraran skup osobina ličnosti, intelektualnih sposobnosti, ili specifičnh vještina mišljenja, naravno, od kojih svaka ostvaruje nezanemarive utjecaje na kreativna ponašanja, tad kreativnost postaje dostupnija metodičkom oblikovanju za uporabu u svakodnevnoj odgojno-obrazovnoj praksi. Podjela sadržaja koje djeca trebaju usvojiti po nastavnim predmetima, djelomično prati i kreativne interese. Rano prepoznavanje interesa za pojedina područja, uz uvažavanje interindividualnih razlika u nizu obilježja u djece, imperativ je u obrazovanju sve, ali posebice one djece s iznimnim potencijalima za kreativno-produktivna ponašanja u, u ovom radu naglašena, područja umjetnosti i znanosti. Komponentni modeli kreativnosti ukazuju na značajan utjecaj socijalnog konteksta na zanemarivanje i gašenje, ali i poticanje i razvoj kreativnosti. Rezultati su ovoga istraživanja o kreativnosti u odgojno-obrazovnom kontekstu, definiranoj kao niz ponašanja, u područjima koja u odraslih prepoznajemo kao umjetnosti i znanosti, od posebne važnosti. To je zbog toga što je kreativnost laka za graduirati po zahtjevnosti, kompleksnosti i težini te potrebnim predznanjima (naukovanje kao proces), kao i oblikovati u metodički praktične i izvedive zadatke stupnjevane prema individualnim potrebama djece, a u cilju njenoga poticanja i razvoja na što je u ovom izlaganju stavljen naglasak prikazom praktičnih primjera učenja za kreativnost u umjetnosti i znanosti.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Željko Rački (zracki@foozos.hr), 5. Stu. 2015. u 23:10 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4