Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Školska psihologija i psihologija obrazovanja u službi jasne komunikacije kreativnih ponašanja kao ciljeva učenja (CROSBI ID 629273)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Rački, Željko Školska psihologija i psihologija obrazovanja u službi jasne komunikacije kreativnih ponašanja kao ciljeva učenja // Knjiga sažetaka 23. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA ; Psihologija starenja - pogled u budućnost / Despot Lučanin, J. ; Černja, I. ; Lopižić, J. et al. (ur.). Šibenik: Naklada Slap, 2015. str. 178-178

Podaci o odgovornosti

Rački, Željko

hrvatski

Školska psihologija i psihologija obrazovanja u službi jasne komunikacije kreativnih ponašanja kao ciljeva učenja

Cilj je ovoga usmenog izlaganja, na prikupljenim primjerima dječjih kreativnih ponašanja, prikazati odnos kreativnih ponašanja u djece i mladih u području znanstvene, umjetničke i svakodnevne kreativnosti s jedne, i kognitivnih, afektivnih i psihomotornih ciljeva učenja s druge strane. Kao jedna od snažno razvijajućih i u svakodnevici utjecajnijih grana psihologije, školska psihologija i psihologija obrazovanja dužne su uputiti odgojno-obrazovnu javnost u kritičnu važnost odgoja i obrazovanja djece i mladih za cjeloživotnu kreativnost u ponašanju. Kad se kreativnost definira kao područno specifičan zadatak, a ne kao arbitraran skup osobina ličnosti, intelektualnih sposobnosti, ili specifičnh vještina mišljenja, naravno, od kojih svaka ostvaruje nezanemarive utjecaje na kreativna ponašanja, tad kreativnost postaje dostupnija metodičkom oblikovanju za uporabu u svakodnevnoj odgojno-obrazovnoj praksi. Podjela sadržaja koje djeca trebaju usvojiti po nastavnim predmetima, djelomično prati i kreativne interese. Rano prepoznavanje interesa za pojedina područja, uz uvažavanje interindividualnih razlika u nizu obilježja u djece, imperativ je u obrazovanju sve, ali posebice one djece s iznimnim potencijalima za kreativno-produktivna ponašanja u, u ovom radu naglašena, područja umjetnosti i znanosti. Komponentni modeli kreativnosti ukazuju na značajan utjecaj socijalnog konteksta na zanemarivanje i gašenje, ali i poticanje i razvoj kreativnosti. Rezultati su ovoga istraživanja o kreativnosti u odgojno-obrazovnom kontekstu, definiranoj kao niz ponašanja, u područjima koja u odraslih prepoznajemo kao umjetnosti i znanosti, od posebne važnosti. To je zbog toga što je kreativnost laka za graduirati po zahtjevnosti, kompleksnosti i težini te potrebnim predznanjima (naukovanje kao proces), kao i oblikovati u metodički praktične i izvedive zadatke stupnjevane prema individualnim potrebama djece, a u cilju njenoga poticanja i razvoja na što je u ovom izlaganju stavljen naglasak prikazom praktičnih primjera učenja za kreativnost u umjetnosti i znanosti.

kreativnost; obrazovni ciljevi; umjetnost i znanost

nije evidentirano

engleski

/

nije evidentirano

/

nije evidentirano

Podaci o prilogu

178-178.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka 23. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA ; Psihologija starenja - pogled u budućnost

Despot Lučanin, J. ; Černja, I. ; Lopižić, J. ; Rudolfi, N.

Šibenik: Naklada Slap

978-953-55079-3-2

Podaci o skupu

23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija starenja - pogled u budućnost

predavanje

04.11.2015-07.11.2015

Šibenik, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija