crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 784950

Zbornik radova

Autori: Rački, Ž.; Živković, Ž.; Vučković, S.; Jurkić, M.; Knežević-Šubić, Ž.; Oberman Sebenji, J.; Mlinarević, Z.; Šereg, V.; Jelić, R.
Naslov: Primjena inventara kreativnih ponašanja u djece i adolescenata (KREDA) u operacionalizaciji i obrazovanju za kreativno-produktivnu darovitost
Izvornik: Knjiga sažetaka 23. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA ; Psihologija starenja - pogled u budućnost / Despot Lučanin, J. ; Černja, I. ; Lopižić, J. ; Rudolfi, N. (ur.). - Šibenik : Naklada Slap , 2015. 177-177 (ISBN: 978-953-55079-3-2).
Skup: 23. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA: Psihologija starenja - pogled u budućnost
Mjesto i datum: Šibenik, Hrvatska, 4.-7.11.2015.
Ključne riječi: kreativnost ; domene ; inventari ponašanja ; obrazovni ciljevi
( n )
Sažetak:
Cilj je ovoga istraživanja bio na uzorku od 240 učenika četvrtoga razreda iz sedam osnovnih škola ispitati pouzdanost i valjanost operacionalizacije kreativnosti kao opažljivih društveno prihvatljivih oblika ponašanja. Odabrani je skup istraživanih ponašanja u neposrednom socijalnom kontekstu definiran tipičnim za kreativnost i to kao takvo ponašanje koje je rezultat procesa interakcije djetetovih sposobnosti, znanja, osobina ličnosti, motivacije i utjecaja okoline u kojoj dijete živi, pri čemu takvim ponašanjem dijete potencijalno može stvoriti opažljivi originalni produkt. Ukoliko se kreativnost tumači kao jednodimenzionalni konstrukt, npr. divergentno mišljenje, mjere će kreativnosti izgledati drugačije, nego u slučaju kada se kreativnost tumači kao niz kognitivnih sposobnosti, znanja, vještina i osobina ličnosti djelomično specifičnih za domenu za što je sve više empirijskih dokaza. Određivanje je li kreativnost u jednoj domeni neovisna o kreativnosti u drugoj domeni ima brojne implikacije za proučavanje kreativnosti i za izradu obrazovnih programa koji nastoje stimulirati, potaknuti ili održati učenikove kreativne sposobnosti. Ako je kreativnost u svojoj osnovi sadržajno općenita, razvoj općih kreativnih sposobnosti i vještina (općeg divergentnog mišljenja ili tehnika kreativnog mišljenja) bit će najučinkovitiji način poticanja učenikove kreativnosti. Ako je kreativnost sadržajno specifična, kreativnost će se najbolje razvijati u kontekstu domene učenikovih sposobnosti (osiguravanjem mentorstava, izvora specifičnoga znanja i uvježbavanjem vještina specifičnih za domenu ili aktivnosti u domeni). U skladu s poimanjem kreativnosti kao opažljivih, konkretnih i time inventarima, samoprocjenama i učiteljskim procjenama lako procjeni dostupnih oblika ponašanja, izrađen je Inventar KREativnih ponašanja u Djece i Adolescenata (KREDA) koji putem samoprocjene djece ispituje prisutnost kreativnih ponašanja u djece u području svakodnevne, umjetničke i znanstvene kreativnosti. Rezultati upućuju na visoku pouzdanost, povezanost s procjenom učitelja, ali i to da se ponašanja navedena u inventaru pokazuju laka za pretvoriti u stupnjevane obrazovne ciljeve za djelomično područno specifičnu kreativnost, od jednostavnih do složenih oblika ponašanja, od konkretnih do apstraktnih, za svu ili ciljano za darovitu djecu.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Željko Rački (zracki@foozos.hr), 5. Stu. 2015. u 23:29 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4