Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena inventara kreativnih ponašanja u djece i adolescenata (KREDA) u operacionalizaciji i obrazovanju za kreativno-produktivnu darovitost (CROSBI ID 629274)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Rački, Željko ; Živković, Ž. ; Vučković, S. ; Jurkić, M. ; Knežević-Šubić, Ž. ; Oberman Sebenji, J. ; Mlinarević, Z. ; Šereg, V. ; Jelić, R. Primjena inventara kreativnih ponašanja u djece i adolescenata (KREDA) u operacionalizaciji i obrazovanju za kreativno-produktivnu darovitost // Knjiga sažetaka 23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa ; Psihologija starenja - pogled u budućnost / Despot Lučanin, J. ; Černja, I. ; Lopižić, J. et al. (ur.). Šibenik: Naklada Slap, 2015. str. 177-177

Podaci o odgovornosti

Rački, Željko ; Živković, Ž. ; Vučković, S. ; Jurkić, M. ; Knežević-Šubić, Ž. ; Oberman Sebenji, J. ; Mlinarević, Z. ; Šereg, V. ; Jelić, R.

hrvatski

Primjena inventara kreativnih ponašanja u djece i adolescenata (KREDA) u operacionalizaciji i obrazovanju za kreativno-produktivnu darovitost

Cilj je ovoga istraživanja bio na uzorku od 240 učenika četvrtoga razreda iz sedam osnovnih škola ispitati pouzdanost i valjanost operacionalizacije kreativnosti kao opažljivih društveno prihvatljivih oblika ponašanja. Odabrani je skup istraživanih ponašanja u neposrednom socijalnom kontekstu definiran tipičnim za kreativnost i to kao takvo ponašanje koje je rezultat procesa interakcije djetetovih sposobnosti, znanja, osobina ličnosti, motivacije i utjecaja okoline u kojoj dijete živi, pri čemu takvim ponašanjem dijete potencijalno može stvoriti opažljivi originalni produkt. Ukoliko se kreativnost tumači kao jednodimenzionalni konstrukt, npr. divergentno mišljenje, mjere će kreativnosti izgledati drugačije, nego u slučaju kada se kreativnost tumači kao niz kognitivnih sposobnosti, znanja, vještina i osobina ličnosti djelomično specifičnih za domenu za što je sve više empirijskih dokaza. Određivanje je li kreativnost u jednoj domeni neovisna o kreativnosti u drugoj domeni ima brojne implikacije za proučavanje kreativnosti i za izradu obrazovnih programa koji nastoje stimulirati, potaknuti ili održati učenikove kreativne sposobnosti. Ako je kreativnost u svojoj osnovi sadržajno općenita, razvoj općih kreativnih sposobnosti i vještina (općeg divergentnog mišljenja ili tehnika kreativnog mišljenja) bit će najučinkovitiji način poticanja učenikove kreativnosti. Ako je kreativnost sadržajno specifična, kreativnost će se najbolje razvijati u kontekstu domene učenikovih sposobnosti (osiguravanjem mentorstava, izvora specifičnoga znanja i uvježbavanjem vještina specifičnih za domenu ili aktivnosti u domeni). U skladu s poimanjem kreativnosti kao opažljivih, konkretnih i time inventarima, samoprocjenama i učiteljskim procjenama lako procjeni dostupnih oblika ponašanja, izrađen je Inventar KREativnih ponašanja u Djece i Adolescenata (KREDA) koji putem samoprocjene djece ispituje prisutnost kreativnih ponašanja u djece u području svakodnevne, umjetničke i znanstvene kreativnosti. Rezultati upućuju na visoku pouzdanost, povezanost s procjenom učitelja, ali i to da se ponašanja navedena u inventaru pokazuju laka za pretvoriti u stupnjevane obrazovne ciljeve za djelomično područno specifičnu kreativnost, od jednostavnih do složenih oblika ponašanja, od konkretnih do apstraktnih, za svu ili ciljano za darovitu djecu.

kreativnost ; domene ; inventari ponašanja ; obrazovni ciljevi

nije evidentirano

engleski

/

nije evidentirano

n

nije evidentirano

Podaci o prilogu

177-177.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka 23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa ; Psihologija starenja - pogled u budućnost

Despot Lučanin, J. ; Černja, I. ; Lopižić, J. ; Rudolfi, N.

Šibenik: Naklada Slap

978-953-55079-3-2

Podaci o skupu

23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija starenja - pogled u budućnost

predavanje

04.11.2015-07.11.2015

Šibenik, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija