crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 785261

Zbornik radova

Autori: Šincek, Daniela; Tomašić Humer, Jasmina; Duvnjak, Ivana; Milić, Marija; Babić Čikeš, Ana
Naslov: Odnos znanja o nasilju preko interneta otkrivanja informacija o sebi te činjenja i doživljavanja nasilja preko interneta
( Knowledge about internet violence, information disclosure, and committing and experiencing internet violence relationship )
Izvornik: 23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Psihologija starenja - pogled u budućnost" sažetci priopćenja / Despot Lučanin, Jasminka ; Černja, Iva ; Lopižić, Josip ; Rudolfi, Nelija (ur.). - Zagreb : Naklada Slap , 2015. 187-187 (ISBN: 978-953-55079-3-2).
Skup: 23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Psihologija starenja - pogled u budućnost"
Mjesto i datum: Šibenik, Hrvatska, 4.-7. 11. 2015.
Ključne riječi: nasilje preko interneta; znanje; otkrivanje informacija na internetu; mladi
( internet violence; knowledge; information disclosure; youth )
Sažetak:
Razvoj informacijsko – komunikacijskih tehnologija (IKT) pred mlade ljude, osim brojnih mogućnosti, stavlja i određene izazove. Činjenje i doživljavanje nasilja preko interneta je danas široko prepoznat kao značajan izazov u području korištenja IKT-a kod mladih. Uz uključenost u nasilje preko interneta vezuje se otkrivanje informacija o sebi na internetu, čime se mlada osoba potencijalno izlaže neželjenim iskustvima, kao i prepoznavanje što je nasilje preko interneta budući se u ranijim istraživanjima i iskustvima pokazalo da razlike u znanju mogu dovesti do uključivanja u nasilje preko interneta. Cilj ovog rada je provjeriti odnos znanja o nasilju preko interneta i otkrivanja informacija o sebi na internetu te uključenosti u nasilje preko interneta. Istraživanje je provedeno na 333 osječka srednjoškolca (od toga 203 mladića). Sudionici su popunili anketu o otkrivanju informacija o sebi na internetu, anketu kojom se ispitivalo znanje o nasilju preko interneta te Skalu doživljavanja i činjenja nasilja preko interneta. Pokazalo se da učenici koji više otkrivaju informacije o sebi na internetu manje prepoznaju što je to nasilje preko interneta (r=-.187, p<.001) te više čine (r=.247, p<.001) i doživljavaju (r=.125, p<.05) nasilje preko interneta. Učenici koji više znaju o tome što je to nasilje preko interneta, to nasilje manje čine (r=-.382, p<.001) i doživljavaju (r=-.200, p<.001). Djevojke pokazuju veće znanje o nasilju preko interneta nego mladići (rpb=.308, p<.001) i manje čine nasilje preko interneta (rpb=-.196, p<.001). Utvrđena je i visoka povezanost činjenja i doživljavanja nasilja preko interneta (r=.581, p<.001) što je vjerojatno određeno i načinom mjerenja, tj. korištenjem istih čestica koje su različito usmjerene („meni su činili“ i „ja sam činio“). Dobiveni podaci ukazuju na potencijalnu zaštitnu ulogu znanja o tome što je nasilje preko interneta jer učenici koji više znaju o ovoj temi ne samo da manje čine i doživljavaju nasilje već i manje otkrivaju o sebi, tj. koriste određene zaštitne strategije. To smanjeno otkrivanje informacija je povezano i s manjom uključenosti u nasilje preko interneta te se može zaključiti da su obje praćene varijable (znanje i otkrivanje informacija) potencijalni zaštitni činitelji na koje treba usmjeriti pažnju i u prevenciji nasilja preko interneta.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Daniela Šincek (dsincek@ffos.hr), 8. Stu. 2015. u 11:11 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4