Termin Kaizen je riječ usvojena iz japanskog jezika koja se odnosi na filozofiju ili praksu usmjerenu ka kontinuiranom poboljšanju i napretku sfera proizvodnje, inţenjeringa i poslovanja, a znači unaprjeĎenje ili promjenu na bolje. Ovaj princip se takoĎer primjenjuje i u medicini, psihijatriji, bankarstvu i drugim drţavnim i privatnim poduzećima. Kaizen je prvi put implementiran u nekoliko japanskih poduzeća tijekom oporavka zemlje poslije Drugog svjetskog rata i od tada se proširio i na poslovanje diljem svijeta. Pet glavnih elemenata Kaizena su: timski rad, osobna disciplina, poboljšani moral, odrţavanje kvalitete te prijedlozi za poboljšanje. Kaizen je prije svega svakodnevno poboljšanje, kontinuirano poboljšanje. Kaizen je poboljšanje svih: radnika, menadţera, inţenjera. Ne samo na razini proizvodnja-poduzeće, već i upravljanja, menadţmenta, marketinga. U diplomskom radu je objašnjena primjena Kaizena, prikazana je uspješna i neuspješna primjena Kaizena na raznim poduzećima u Svijetu. U eksperimentalno dijelu napravljeno je istraţivanje prihvatljivosti Kaizena u Hrvatskoj te je na odreĎenom poduzeću simulirana primjena Kaizena. |