crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 788781

Zbornik radova

Autori: Milić, Marija; Šincek, Daniela; Delić, Andrea
Naslov: Utjecaj različitog stupnja informiranosti na induciranje lažnih sjećanja
( The influence of the level of awareness on the inducement of false memories )
Izvornik: EDUvision 2015 »Modern Approaches to Teaching Coming Generation«, Ljubljana, 3rd & 4th December 2015 – book of proceedings / Orel, Mojca (ur.). - Ljubljana : EDUvision, Stanislav Jurjevčič s.p. , 2015. 31-41 (ISBN: 978-961-93662-4-0).
Skup: EDUvision 2015 »Modern Approaches to Teaching Coming Generation«, Ljubljana, 3rd & 4th December 2015
Mjesto i datum: Ljubljana, Slovenija, 3-4. 12. 2015.
Ključne riječi: lažna sjećanja; liste riječi; spolne razlike; informiranje; učenici
( false memory; word lists; gender differences; forewarning; pupils )
Sažetak:
Pri reprodukciji nekih zapamćenih sadržaja dolazi do ispuštanja informacija, ali i grešaka zbog rekonstruktivne prirode pamćenja. Iz različitih perspektiva (kako edukacijske, tako i forenzične) značajan je fenomen lažnih sjećanja. Iz edukacijske perspektive, ovaj fenomen će dovoditi do iskrivljavanja zapamćenih informacija. Ovim se istraživanjem željelo provjeriti može li se upozoravanjem na postojanje ove pojave utjecati na izraženost lažnih sjećanja kod učenika završnih razreda srednjih škola. U predistraživanju su konstruirane liste riječi na hrvatskom jeziku i test prepoznavanja, odnosno hrvatska inačica Desee-Roediger- McDermottove paradigme, kojima su se inducirala i provjeravala izraženost lažnih sjećanja. U provedbi predistraživanja sudjelovalo je 105 studenata. U samom istraživanju je sudjelovalo 201 učenik srednjih škola. Sudionici su, u kvazieksperimentalnom nacrtu, bili podijeljeni u 3 skupine s obzirom na upoznatost sa svrhom istraživanja - neinformirana, djelomično informirana i potpuno informirana skupina. Korišteno je 9 lista riječi, svaka lista sadržavala je 15 riječi te test prepoznavanja koji se sastojao od ukupno 56 riječi. Istraživanjem je utvrđeno postojanje razlike u izraženosti lažnih sjećanja s obzirom na informiranost sudionika. Potpuno informirana skupina imala je najmanje izražena lažna sjećanja. Nisu utvrđene spolne razlike u pojavi lažnih sjećanja pomoću korištene paradigme te nije utvrđeno postojanje razlika u točnom prepoznavanju riječi s liste s obzirom na stupanj informiranosti sudionika o načinu induciranja lažnih sjećanja. Dobiveni rezultati idu u smjeru da upoznavanje učenika s pojavom lažnih sjećanja pri usvajanju nizova pojmova smanjuje vjerojatnost lažnog prepoznavanja povezanih pojmova koji nisu bili na listi koja se učila. Osim teorijske vrijednosti, istaknuta je mogućnost primjene ovih podataka u obrazovanju srednjoškolaca.
Vrsta sudjelovanja: Plenarno
Vrsta prezentacije u zborniku: Ostalo
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Daniela Šincek (dsincek@ffos.hr), 5. Pro. 2015. u 19:26 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4