crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 788783

Zbornik radova

Autori: Šincek, Daniela; Tomašić Humer, Jasmina; Duvnjak, Ivana
Naslov: Navike korištenja interneta i njihova uloga u doživljavanju neugodnih iskustva na internetu
( Internet habits and their role in experiencing unpleasant situations on internet )
Izvornik: EDUvision 2015 »Modern Approaches to Teaching Coming Generation«, Ljubljana, 3rd & 4th December 2015 – book of proceedings / Orel, Mojca (ur.). - Ljubljana : EDUvision, Stanislav Jurjevčič s.p. , 2015. 143 (ISBN: 978-961-93662-4-0).
Skup: EDUvision 2015 »Modern Approaches to Teaching Coming Generation«, Ljubljana, 3rd & 4th December 2015
Mjesto i datum: Ljubljana, Slovenija, 3-4. 12. 2015.
Ključne riječi: nasilje preko interneta; navike korištenja interneta; znanje o nasilju preko interneta
( cyberbullying; internet habits; cyberbullying knowledge )
Sažetak:
Internet predstavlja način zabave i ostvarivanja socijalnih interakcija. Interakcija na internetu je uglavnom pozitivna ili neutralna, no prisutan je i rizik za nasilje budući da djeca provode puno vremena na internetu. Cilj istraživanja bio je ispitati navike korištenja interneta, znanje učenika o nasilju preko interneta te doživljavanje i činjenje nasilja preko interneta. U istraživanju je sudjelovalo 505 učenika predmetne nastave četiri osnovne škole. Korišten je Upitnik sociodemografskih podataka, Upitnik navika korištenja interneta, Upitnik znanja o nasilju preko interneta i Skala doživljavanja i činjenja nasilja preko interneta (Cetin, Yaman i Peker, 2011). Utvrđeno je kako učenici najčešće pristupaju internetu preko mobitela, dnevno provedu oko tri sata na internetu te se najčešće dopisuju s prijateljima i slušaju glazbu. Od društvenih mreža najviše koriste Facebook i Google+ te djevojčice češće koriste društvene mreže. 29, 3% sudionika izjavilo da su doživjeli neugodno iskustvo, no nisu utvrđene ni spolne niti razlike s obzirom na razred u razini doživljavanja nasilja preko interneta. Sudionici koji su u zadnjih godinu dana doživjeli neugodno iskustvo u prosjeku provode oko sat vremena dnevno duže na internetu od onih koji nisu imali neugodno iskustvo, koriste veći broj uređaja za pristupanje internetu, aktivniji su na više društvenih mreža te daju više informacija o sebi na društvenim mrežama. Sudionici koji su doživjeli i koji nisu doživjeli nasilje preko interneta nisu se razlikovali u znanju o nasilju preko interneta. Nasilnici i žrtve/nasilnici provode najviše vremena na internetu, aktivni su na više društvenih mreža i otkrivaju više informacija o sebi. Nije utvrđena razlika između različitih skupina sudionika (nasilnici, žrtve, nasilnici/žrtve, neuključeni) u znanju o nasilju preko interneta. Spol sudionika i činjenje nasilja preko interneta pokazali su se značajnim prediktorima kriterijske varijable znanja o nasilju preko interneta. Dobiveni rezultati omogućuju bolje razumijevanje svjesnosti i ponašanja učenika o nasilju preko interneta, kao i njihovih posljedica. Ovakvi podatci važni su kako bi skrenuli pažnju stručnih suradnika i nastavnika u školama te im pomogli u razumijevanju te intervenciji i prevenciji pojave nasilja preko interneta.
Vrsta sudjelovanja: Plenarno
Vrsta prezentacije u zborniku: Ostalo
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Daniela Šincek (dsincek@ffos.hr), 5. Pro. 2015. u 19:35 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4