crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 788835

Časopis

Autori: Bubić, Andreja; Goreta, Ivana
Naslov: Akademske i socijalne odrednice općeg zadovoljstva školom
( The role of academic and social factors in explaining school satisfaction )
Izvornik: Psihologijske teme (1332-0742) 24 (2015), 3; 473-493
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: nastavnička podrška; percipirana akademska kontrola; socijalna integriranost; socijalna samoefikasnost; zadovoljstvo školom
( teacher support; perceived academic control; social integration; social self-efficacy; school satisfaction )
Sažetak:
Iako se unutar obrazovnih istraživanja fokus često stavlja na kognitivne činitelje i školska postignuća djece, uz njih su jako važna i emocionalna i socijalna iskustva učenika, kao i njihov cjeloviti doživljaj škole. Stoga je cilj provedenog istraživanja bio ispitati zadovoljstvo školom među učenicima završnih razreda osnovnih škola te utvrditi doprinos njihove socijalne samoefikasnosti i percipirane akademske kontrole, kao i socijalne integriranosti te percepcije nastavničke podrške tom zadovoljstvu. U istraživanju su pritom sudjelovala 302 učenika sedmih i osmih razreda osnovnih škola. Dobiveni su rezultati pokazali kako socijalna integriranost, podrška od strane nastavnika, percipirana akademska kontrola i školsko postignuće predstavljaju značajne prediktore općeg zadovoljstva školom, pri čemu je utvrđena i medijacijska uloga percipirane akademske kontrole s obzirom na povezanost ostalih prediktora sa zadovoljstvom školom. Ovi rezultati upućuju na važnost različitih vrsta učeničkih uvjerenja o svojim osobinama u objašnjenju individualnih razlika u učeničkom zadovoljstvu školom. Također, dobiveni nalazi pokazuju da osim akademskih, na učenički doživljaj škole utječu i socijalni činitelji, koje je važno uzimati u obzir prilikom planiranja i izvedbe školskih aktivnosti.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Akademske i socijalne odrednice općeg zadovoljstva školom
Upisao u CROSBI: Andreja Bubić (abubic@ffst.hr), 6. Pro. 2015. u 17:20 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4