Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Akademske i socijalne odrednice općeg zadovoljstva školom (CROSBI ID 222908)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bubić, Andreja ; Goreta, Ivana Akademske i socijalne odrednice općeg zadovoljstva školom // Psihologijske teme, 24 (2015), 3; 473-493

Podaci o odgovornosti

Bubić, Andreja ; Goreta, Ivana

hrvatski

Akademske i socijalne odrednice općeg zadovoljstva školom

Iako se unutar obrazovnih istraživanja fokus često stavlja na kognitivne činitelje i školska postignuća djece, uz njih su jako važna i emocionalna i socijalna iskustva učenika, kao i njihov cjeloviti doživljaj škole. Stoga je cilj provedenog istraživanja bio ispitati zadovoljstvo školom među učenicima završnih razreda osnovnih škola te utvrditi doprinos njihove socijalne samoefikasnosti i percipirane akademske kontrole, kao i socijalne integriranosti te percepcije nastavničke podrške tom zadovoljstvu. U istraživanju su pritom sudjelovala 302 učenika sedmih i osmih razreda osnovnih škola. Dobiveni su rezultati pokazali kako socijalna integriranost, podrška od strane nastavnika, percipirana akademska kontrola i školsko postignuće predstavljaju značajne prediktore općeg zadovoljstva školom, pri čemu je utvrđena i medijacijska uloga percipirane akademske kontrole s obzirom na povezanost ostalih prediktora sa zadovoljstvom školom. Ovi rezultati upućuju na važnost različitih vrsta učeničkih uvjerenja o svojim osobinama u objašnjenju individualnih razlika u učeničkom zadovoljstvu školom. Također, dobiveni nalazi pokazuju da osim akademskih, na učenički doživljaj škole utječu i socijalni činitelji, koje je važno uzimati u obzir prilikom planiranja i izvedbe školskih aktivnosti.

nastavnička podrška; percipirana akademska kontrola; socijalna integriranost; socijalna samoefikasnost; zadovoljstvo školom

nije evidentirano

engleski

The role of academic and social factors in explaining school satisfaction

nije evidentirano

teacher support; perceived academic control; social integration; social self-efficacy; school satisfaction

nije evidentirano

Podaci o izdanju

24 (3)

2015.

473-493

objavljeno

1332-0742

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija

Indeksiranost