crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 790449

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Jugović, Ivana
Naslov: Teorijsko-empirijski pregled objašnjenja rodnih razlika u obrazovnim odabirima i uspjehu
( The theoretical and empirical review of explanations of gender differences in educational choices and achievement )
Knjiga: Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? Pristup visokom obrazovanju i odabir studija
Urednik/ci: Baranović, Branislava
Izdavač: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Grad: Zagreb
Godina: 2015
Raspon stranica:: 71-103
Ukupni broj stranica u knjizi:: 302
ISBN: 978-953-6218-68-4
Ključne riječi: odabir studija, rodni stereotipi, rodne uloge, teorija očekivanja i vrijednosti
( field of study choice, gender stereotypes, gender roles, expectancy-value theory )
Sažetak:
Cilj ovog poglavlja je dati pregled ključnih teorijskih i empirijskih objašnjenja koja odgovaraju na pitanje zašto se djevojke i mladići razlikuju u obrazovnim odabirima i postignućima. Obrazovno područje u kojem su djevojke podzastupljene, imaju lošije postignuće ili slabiju motivaciju, jest područje koje obuhvaća prirodne znanosti, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku. Kada se istražuje lošiji školski uspjeh mladića i podzastupljenost muškaraca na studijima, najčešće je riječ o školskim predmetima poput materinskog i stranih jezika te o studijima poput učiteljskog studija ili drugih pomažućih struka. Čimbenici kojima se objašnjavaju razlike između djevojaka i mladića, odnosno žena i muškaraca u obrazovnim odabirima i uspjehu su: (1) biološke razlike između muškaraca i žena, (2) razlike u motivaciji, odnosno stavu prema obrazovnom području, (3) podrška socijalne okoline za bavljenje tim područjem, (4) nedostatak rodno nestereotipnih uzora, (5) rodni stereotipi o obrazovnom području i zanimanjima i (6) nesklad između rodnih uloga i predodžbi o obrazovnom području ili zanimanju. U poglavlju su opisani navedeni pristupi rodnim razlikama u obrazovnom uspjehu i odabirima, kao i istraživanja kojima se provjeravala njihova utemeljenost. Također je opisana teorija očekivanja i vrijednosti Eccles i suradnika (1983) koja u objašnjenju obrazovnih ishoda uzima u obzir ulogu motivacije, ali i važnost rodnih uloga i stereotipa o školskim predmetima i zanimanjima. Na temelju pregleda literature može se zaključiti da su neke pretpostavke ove teorije slabo istražene, poput onih o utjecaju šireg društvenog okruženja, obiteljske situacije, te rodnih uloga učenika na njihov obrazovni uspjeh i odabire, te da stoga postoji potreba za njihovom empirijskom provjerom.
Projekt / tema: HRZZ-4046
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Ivana Jugovic (jugovic@idi.hr), 17. Pro. 2015. u 10:42 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4