The study of self-regulation of learning in students in three basic areas of education : reading, writing and mathematics (CROSBI ID 630799)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Nikčević-Milković, Anela
engleski
The study of self-regulation of learning in students in three basic areas of education : reading, writing and mathematics
Samoregulacija učenja je ključna za akademski uspjeh i cjeloživotno obrazovanje, a osim što se usvaja općenito može biti i domenski specifična za pojedina obrazovna područja i zadatke. Zato je bilo zanimljivo ispitati uporabu (meta)kognitivnih strategija samoregulacije učenja u tri temeljna obrazovna područja: pisanju, čitanju i matematici te postoje li razlike u uporabi ovih strategija s obzirom na obrazovnu razinu studenata. Također je bilo zanimljivo ispitati koje strategije pridonose općem akademskom uspjehu (eng. GPA), a koje uspjehu u Hrvatskom jeziku i Matematici. Istraživanje je rađeno na 123 studenata budućih magistara primarnog obrazovanja. Sve adaptivne strategije učenja studenti prve i završne godine koriste prosječno, s tim da stariji studenti koriste nešto više adaptivnije strategije. Utvrđen je značajan efekt dobi za korištenje adaptivnih strategija: aktivnog razumijevanja prilikom čitanja, ponavljanja, kontrole tijeka i ishoda učenja, elaboracije i primjene prilikom učenja matematike – studenti završne godine koriste ih statistički značajno više, dok maladaptivnu strategiju usmjeravanja na minimalne zahtjeve prilikom učenja matematike koriste statistički značajno manje. Utvrđeno je da što studenti manje koriste strategiju provjeravanja i ispravljanja tekstova prilikom pisanja, što više koriste strategiju aktivnog razumijevanja prilikom čitanja, što više koriste strategije kontrolu tijeka i ishoda učenja, elaboraciju, kritičko promišljanje, usmjeravanje na minimalne zahtjeve, a manje primjenu i memoriranje prilikom učenja matematike imaju bolji opći akademski uspjeh. Što studenti manje koriste strategiju provjeravanja i ispravljanja pisanih tekstova imaju bolji uspjeh u Hrvatskom jeziku, a što manje kritički misle i više su usmjereniji na minimalne zahtjeve imaju bolji uspjeh u području Matematike. U radu su date neke smjernice za buduće i sadašnje nastavnike u smislu poučavanja samoregulacije učenja u ova tri temeljna obrazovna područja.
self-regulation of learning; domain areas of writing; reading and mathematics; (meta)cognitive learning strategies; general academic achievement (GPA); the success of the Croatian language and mathematics.
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
521-537.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
International Conference EDUvision 2015. "Modern approaches to teaching coming generation" : proceedings = Mednarodna konferenca EDUvision 2015. "Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generaci" : zbornik
Orel, Mojca
Polhov Gradec: EDUvision
978-961-93662-4-0
Podaci o skupu
Mednarodna konferenca EDUvision
predavanje
03.12.2015-04.12.2015
Ljubljana, Slovenija