Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nasilje među djecom u osnovnoj školi. Postoje li razlike u zavičajnom, nacionalnom i globalnom kontekstu? (CROSBI ID 630840)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Nikčević-Milković, Anela Nasilje među djecom u osnovnoj školi. Postoje li razlike u zavičajnom, nacionalnom i globalnom kontekstu? // Zavičajnost, globalizacija i škola. 2006

Podaci o odgovornosti

Nikčević-Milković, Anela

hrvatski

Nasilje među djecom u osnovnoj školi. Postoje li razlike u zavičajnom, nacionalnom i globalnom kontekstu?

Zlostavljanje definiramo kao opetovano i sistematično uznemiravanje i napadanje drugih (Olweus, 1998.), koje mogu počiniti pojedinci ili grupe. Ono može poprimiti različite oblike i može uključivati različita ponašanja. Zlostavljanje uvijek podrazumijeva nesrazmjer moći. Problem našeg istraživanja bio je ispitati postoje li razlike u rezultatima koji se odnose na zlostavljanje među djecom OŠ «Dr. Jure Turić» iz Gospića (zavičajni kontekst) i rezultata koji vrijede za Hrvatsku (nacionalni kontekst), odnosno neke zemlje svijeta (globalni kontekst). Istraživanje smo napravili Olweusovim standardiziranim upitnikom za ispitivanje vršnjačkog nasilja na učenicima od 2. do 8. razreda osnovne škole. Rezultati pokazuju sljedeće: prema kriteriju nasilje izvršeno 2- 3 x mjesečno i češće, u osnovnoj školi u Gospiću nalazimo 13% žrtava i 10% zlostavljača, što je slično hrvatskom prosjeku koji iznosi 11% žrtava i 12% zlostavljača. Ovi se rezultati značajno ne razlikuju u odnosu na neke druge zemlje. Uspoređujući vršnjačko nasilje po regijama Hrvatske, ne nalazimo bitna odstupanja, osim za kriterij najučestalijeg pojavljivanja nasilja, gdje Zagreb i okolica prednjače. Uspoređujući bullying prema večini mjesta, vidimo da se nešto veći postotak nasilja javlja u manjim gradovima u odnosu na veće gradove i mjesta. Prema mjestu pojavljivanja nasilja, osnovna škola iz Gospića bitno se ne razlikuje od hrvatskog prosjeka. S obzirom na različite pojavne oblike nasilja, rezultati za osnovnu školu iz Gospića znatno su viši u odnosu na hrvatski prosjek. To objašnjavamo veličinom škole (velika škola po broju učenika) te smještajem škole u području koje je jedno od najviše stradalo ratom. Takva područja u Hrvatskoj još uvijek traže potpunu revitalizaciju, a podrška i psihosocijalna pomoć stanovništvu ovih područja treba biti stalna i sustavna. Učenici osnovne škole iz Gospića manje se boje vršnjačkog nasilja u odnosu na hrvatski prosjek, a odrasle i svoje nastavnike vide spremnijima u sprječavanju ili zaustavljanju nasilja u odnosu na hrvatski prosjek.

nasilje među djecom; Bullying; zavičajni; nacionalni i globalni kontekst; pojavni oblici nasilja; revitalizacija područja stradalih ratom; psihosocijalna pomoć

nije evidentirano

engleski

Violence among children in elementary school. Are there differences in the native, national and global context?

nije evidentirano

bullying; local history; national and global context; forms of violence; revitalization of areas affected by the war; psychosocial support

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2006.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zavičajnost, globalizacija i škola

Podaci o skupu

Dani Ante Starčevića

predavanje

05.05.2006-06.05.2006

Gospić, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija