Razvoj i poučavanje pismenog izražavanja u kontekstu cjeloživotnog učenja (CROSBI ID 630841)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Nikčević-Milković
hrvatski
Razvoj i poučavanje pismenog izražavanja u kontekstu cjeloživotnog učenja
Obitelj je prvo dječje okruženje za razvoj pismenosti općenito, koje poticajima i vlastitim modelom čitača, pisca, štovatelja i kolekcionara knjiga utječe na dijete. Dijete potom dolazi u instituciju vrtića koja ima veliku ulogu poticanja ranog razvoja pismenosti kroz razvoj govora, razvoj slušanja, razvoj predčitačkih vještina i vještina predpisanja. Škola je institucija u kojoj se odvija najintenzivije obrazovanje pojedinca tijekom njegovog sveukupnog života, pa tako i u području pismenosti. Ovaj će se rad uže baviti poučavanjem pismenog izražavanja učenika i studenata na svim razinama obrazovanja. Spoznaje s područja kognitivne psihologije objašnjavaju nam kognitivne procese pri pisanju tekstova općenito, dok nam spoznaje s područja edukacijske psihologije govore o tome kako oblikovati poučavanje pisanja tekstova različitih oblika i vrsta. Općenito, umjesto tradicionalnog produktu orijentiranog pristupa u učenju pisanja tekstova preporuča se interakcijski ili procesni pristup. Cjeloživotno učenje je koncept koji naglašava obrazovanje tijekom cijelog života te osobni angažman pojedinca i samoučenje. S obzirom da je pismeno izražavanje vrlo kompleksa vještina, ona se uči kroz cjelokupno formalno obrazovanje, kroz različite oblike neformalnog obrazovanja, kao i samoučenjem pojedinca tijekom cijeloga života. Pismeno izražavanje sastavnica je velikog broja suvremenih zanimanja, a s druge strane istraživanja pokazuju da pojedinci najmanje od sve komunikacije vole i koriste pisanje. U radu ćemo pokazati i rezultate istraživanja kvalitete pismenog izražavanja studenata učiteljskih fakulteta.
pismeno izražavanje; interakcijski ili procesni pristup poučavanja pismenog izražavanja; cjeloživotno učenje
nije evidentirano
engleski
The development of teaching and writing skills in the context of lifelong learning
nije evidentirano
written expression; interaction or process approach to teaching writing skills; lifelong learning
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2008.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj - Lifelong learning for sustainable development
Vinka Uzelac, Lidija Vujičić
Rijeka:
978-953-98445-4-5
Podaci o skupu
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj - Lifelong learning for sustainable development
predavanje
01.01.2008-01.01.2008
NP Plitvička jezera, Hrvatska