crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 791589

Časopis

Autori: Rojko, Pavel
Naslov: La-mol ili do-mol? Je li dvojba još uvijek aktualna?
( La-minor or do-minor? Is there stil the dilemma about it now? )
Izvornik: Tonovi (0352-9711) 63 (2014), 63; 79-102
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: La-mol; do-mol; solfeggio; tonski prostor
( La-minor; do-minor; solfeggio; tonal area )
Sažetak:
U imenovanju tonova u nastavi solfeggia mogu se upotrebljavati tzv. relativni (najčešće solmizacijski) i apsolutni slogovi (abeceda ili apsolutna solmizacija. Pri primjeni relativnih solmizacijskih slogova većina glazbenih pedagoga zastupa ideju paralelnog mola što znači da će se durski modus imenovati slogovima do, re, mi, fa, so, la, ti, do, a molski slogovima la, ti, do, re, mi, fa, so, la. Ima, međutim, i onih koji tvrde da je prirodnije mol tretirati kao istoimeni a ne kao paralelni modus. U radu se ukazuje na nelogičnost takvog postupka i na opasno iskrivljenu sliku o sustavu tonaliteta i modusa koja se na taj način stvara kod učenika solfeggia.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Puni text rada: 791589.ROJKO_La_mol_ili_do_mol.pdf (tekst priložen 27. Pro. 2015. u 22:13 sati)
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: La-mol ili do-mol? Je li dvojba još uvijek aktualna?
Upisao u CROSBI: Pavel Rojko (projko@muza.hr), 27. Pro. 2015. u 22:13 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4