crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 791661

Zbornik radova

Autori: Nikčević-Milković, Anela; Tomljenović, Željko
Naslov: Samopoštovanje i anksioznost u ispitnim situacijama kod djece osnovnoškolske dobi
( Self-esteem and test anxiety in children of primary school age )
Izvornik: Knjiga sažetaka sa 11. godišnje konferencije hrvatskih psihologaPetrčane :
Skup: 11. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Petrčane, Hrvatska, 2003.
Ključne riječi: samopoimanje; samopoštovanje; anksioznost u ispitnim situacijama; školski uspjeh
( self-esteem and self-respect; test anxiety; school success )
Sažetak:
Samopoimanje, samopoštovanje i anksioznost u ispitnim situacijama vrlo su važni za učinak u školi, ne samo u vidu školskog uspjeha kao školske ocjene, već i za pravilan psihofizički razvoj svakog djeteta. Cilj istraživanja je bio utvrditi kakvo je samopoštovanje i u kojoj je mjeri prisutna anksioznost u ispitnim situacijama kod djece osnovnoškolske dobi kako bi se na osnovi ovih podataka razvio program jačanja samopoštovanja učenika osnovnih škola Šibensko-kninske županije. Istraživanje je provedeno na 214 učenika od 5. do 8. razreda u osnovnoj školi u Kninu tijekom rujna i listopada 2002. godine. Samopoštovanje učenika procijenjeno je Coopersmithovim upitnikom samopoštovanja (SEI), a ispitna anksioznost subskalom ispitne anksioznosti Skale anksioznosti za djecu (SKAD) autorice Anite Vulić-Prtorić. Školski uspjeh izračunat je kao prosjek ocjena iz predmeta s većim varijabilitetom iz školskih imenika. Rezultati analiza varijanci pokazuju da nema značajne razlike u samopoštovanju ni u ispitnoj anksioznosti s obzirom na dob, niti s obzirom na spol učenika. Dobivena je značajna pozitivna povezanost između samopoštovanja i školskog uspjeha, te značajna negativna povezanost između ispitne anksioznosti i samopoštovanja, kao i školskog uspjeha. Analizom varijance utvrđeno je da se učenici s različitom razinom samopoštovanja, kao i učenici s različitim stupnjem ispitne anksioznosti značajno razlikuju u školskom uspjehu.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija
Puni text rada: 791661.samop._i_isp._anks.-zadnja_kopija.pdf (tekst priložen 28. Pro. 2015. u 13:25 sati)
Upisao u CROSBI: Anela Nikčević Milković (amilkovic@unizd.hr), 28. Pro. 2015. u 13:25 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4