crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 791694

Zbornik radova

Autori: Nikčević-Milković, Anela; Šuto, Ana; Biljan, Elvira
Naslov: Povezanost komponenti samoregulacije učenja sa školskim uspjehom i zadovoljstvom sa školom kod djece osnovnoškolske dobi
( CONNECTION COMPONENTS OF SELF-REGULATED LEARNING AND ACADEMIC SUCCESS AND SATISFACTION WITH SCHOOL IN PRIMARY SCHOOL STUDENTS )
Izvornik: 19. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Vrijeme sličnosti i razlika - izazov psihologiji i psiholozima, Osijek.Osijek :
Skup: 19. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Vrijeme sličnosti i razlika - izazov psihologiji i psiholozima, Osijek.
Mjesto i datum: Osijek, Hrvatska, 2011.
Ključne riječi: samoregulacija učenja ; strategije učenja ; samoefikasnost ; samopoštovanje ; uspjeh učenika
( self-regulated learning ; learning strategies ; self-efficacy ; self-esteem ; objective and subjective success of students )
Sažetak:
Samoregulacija učenika je danas jedan od najistraživanijih konstrukata u području psihologije obrazovanja, a sposobnost samoregulacije je vjerojatno jedna od najvažnijih kvaliteta humanih bića. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost nekih komponenti samoregulacije učenja (korištenje strategija učenja: duboko procesiranje informacija (DP), površinsko procesiranje informacija (PP) i samohendikepiranje (SH), samoefikasnost: socijalna, školska i emocionalna te samopoštovanje učenika) sa školskim uspjehom i zadovoljstvom sa školom kod učenika petih i osmih razreda. Također, cilj istraživanja je bio ispitati u kojoj mjeri neke komponente samoregulacije predviđaju školski uspjeh i zadovoljstvo školom kod učenika. U istraživanju je sudjelovalo 178 učenika 5. i 8. razreda osnovne škole „dr. Jure Turića“ u Gospiću. Korišteni upitnici su: Upitnik samopoštovanja ( SEI - Coopersmith, 1967), Upitnik samoefikasnosti za djecu (SEQ- autorica Vulić i Sorić, 2006) i Upitnik samoregulacije (Niemivirta, 1999). Dobiveni rezultati su pokazali da mlađi učenici statistički značajno više koriste strategije dubokog procesiranja i površinskog procesiranja informacija, a manje strategije samohendikepiranja od starijih učenika. Mlađi učenici imaju statistički značajno više procijenjenu samoefikasnost i samopoštovanje od starijih učenika. Djevojčice petih razreda imaju veći prosječan školski uspjeh od dječaka, imaju statistički značajno više procijenjeno samopoštovanje i zadovoljstvo sa školom od dječaka, dok se statistički značajno ne razlikuju u procijenjenoj samoefikasnosti, niti u korištenju različitih strategija učenja. Zadovoljstvo školom i ocjene u umjerenoj su, pozitivnoj korelaciji te su nađene i značajne povezanosti između strategija učenja, samoefikasnosti i samopoštovanja kod učenika petih i osmih razreda. Regresijska analiza pokazuje da spol značajno predviđa emocionalnu samoefikasnost kod učenika petih razreda (7, 6% objašnjene varijance). Komponente samoregulacije značajno predviđaju zadovoljstvo školom (39%) i ocjene (46%) kod učenika petih razreda. Komponente samoregulacije značajno predviđaju ukupno zadovoljstvo (28%) i visoko zadovoljstvo sa školom (35%) kod učenika osmih razreda.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Puni text rada: 791694.3._SAMORGULACIJA_UCENJA-_ppt_ZAVRNA.pdf (tekst priložen 22. Lis. 2017. u 19:27 sati)
Upisao u CROSBI: Anela Nikčević Milković (amilkovic@unizd.hr), 28. Pro. 2015. u 15:18 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4