Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost komponenti samoregulacije učenja sa školskim uspjehom i zadovoljstvom sa školom kod djece osnovnoškolske dobi (CROSBI ID 630875)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Nikčević-Milković, Anela; Šuto, Ana; Biljan, Elvira Povezanost komponenti samoregulacije učenja sa školskim uspjehom i zadovoljstvom sa školom kod djece osnovnoškolske dobi // 19. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Vrijeme sličnosti i razlika - izazov psihologiji i psiholozima, Osijek.. Osijek, 2011. str. 375-398

Podaci o odgovornosti

Nikčević-Milković, Anela; Šuto, Ana; Biljan, Elvira

hrvatski

Povezanost komponenti samoregulacije učenja sa školskim uspjehom i zadovoljstvom sa školom kod djece osnovnoškolske dobi

Samoregulacija učenika je danas jedan od najistraživanijih konstrukata u području psihologije obrazovanja, a sposobnost samoregulacije je vjerojatno jedna od najvažnijih kvaliteta humanih bića. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost nekih komponenti samoregulacije učenja (korištenje strategija učenja: duboko procesiranje informacija (DP), površinsko procesiranje informacija (PP) i samohendikepiranje (SH), samoefikasnost: socijalna, školska i emocionalna te samopoštovanje učenika) sa školskim uspjehom i zadovoljstvom sa školom kod učenika petih i osmih razreda. Također, cilj istraživanja je bio ispitati u kojoj mjeri neke komponente samoregulacije predviđaju školski uspjeh i zadovoljstvo školom kod učenika. U istraživanju je sudjelovalo 178 učenika 5. i 8. razreda osnovne škole „dr. Jure Turića“ u Gospiću. Korišteni upitnici su: Upitnik samopoštovanja ( SEI - Coopersmith, 1967), Upitnik samoefikasnosti za djecu (SEQ- autorica Vulić i Sorić, 2006) i Upitnik samoregulacije (Niemivirta, 1999). Dobiveni rezultati su pokazali da mlađi učenici statistički značajno više koriste strategije dubokog procesiranja i površinskog procesiranja informacija, a manje strategije samohendikepiranja od starijih učenika. Mlađi učenici imaju statistički značajno više procijenjenu samoefikasnost i samopoštovanje od starijih učenika. Djevojčice petih razreda imaju veći prosječan školski uspjeh od dječaka, imaju statistički značajno više procijenjeno samopoštovanje i zadovoljstvo sa školom od dječaka, dok se statistički značajno ne razlikuju u procijenjenoj samoefikasnosti, niti u korištenju različitih strategija učenja. Zadovoljstvo školom i ocjene u umjerenoj su, pozitivnoj korelaciji te su nađene i značajne povezanosti između strategija učenja, samoefikasnosti i samopoštovanja kod učenika petih i osmih razreda. Regresijska analiza pokazuje da spol značajno predviđa emocionalnu samoefikasnost kod učenika petih razreda (7, 6% objašnjene varijance). Komponente samoregulacije značajno predviđaju zadovoljstvo školom (39%) i ocjene (46%) kod učenika petih razreda. Komponente samoregulacije značajno predviđaju ukupno zadovoljstvo (28%) i visoko zadovoljstvo sa školom (35%) kod učenika osmih razreda.

samoregulacija učenja ; strategije učenja ; samoefikasnost ; samopoštovanje ; uspjeh učenika

nije evidentirano

engleski

CONNECTION COMPONENTS OF SELF-REGULATED LEARNING AND ACADEMIC SUCCESS AND SATISFACTION WITH SCHOOL IN PRIMARY SCHOOL STUDENTS

nije evidentirano

self-regulated learning ; learning strategies ; self-efficacy ; self-esteem ; objective and subjective success of students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

375-398.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

19. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Vrijeme sličnosti i razlika - izazov psihologiji i psiholozima, Osijek.

Osijek:

978-953-95216-1-3

Podaci o skupu

19. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Vrijeme sličnosti i razlika - izazov psihologiji i psiholozima, Osijek.

predavanje

01.01.2011-01.01.2011

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija