crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 791704

Zbornik radova

Autori: Nikčević-Milković, Anela
Naslov: Psihologija pisanja kao suvremeno obrazovanje područje
( Psychology of writing a modern education area )
Izvornik:
Skup: Državni stručni skup za učitelje i nastavnike Hrvatskog jezika "Kompetencijski pristup u nastavi hrvatskog jezika"
Mjesto i datum: Seget Donji, Hrvatska, 01.-03.07.2015.
Ključne riječi: psihologija pisanja ; obrazovni aspekti pisanja ; suvremeni pristupi poučavanju pisanja ; socijalno-konstruktivistička paradigma učenja ; pisanje kao generativna sposobnost pojedinca
( psychology of writing ; educational aspects of writing ; contemporary approaches to teaching writing ; social-constructivist paradigm of learning ; writing as a generative capacity of the individual )
Sažetak:
Pisanje je vrlo kompleksna, kognitivno i motivacijski jako zahtjevna aktivnost u čijoj su osnovi složeni psihološki procesi. Uspješnost procesa pisanja koja se najčešće mjeri kroz kvalitetu napisanih tekstova rezultat je integracije kognitivnih, metakognitivnih, motivacijskih, emocionalnih i kontekstualnih čimbenika, koji se danas istražuju složenom metodologijom kombinirajući različite kvantitativne i kvalitativne pristupe. Područje psihologije pisanja istražuje se od 80-ih godina 20. stoljeća u okviru kognitivne psihologije i psihologije obrazovanja, naravno, kako bi se bolje razumjelo, ali i u cilju uspješnijeg poučavanja pojedinaca na putu postizanja njihove stručnosti ili ekspertnosti. Iako je ovo psihologijsko područje široko te interdisciplinarno, ponajprije s jezikoslovnim područjima, ono ima svoje razvojne i obrazovne aspekte, naglasak će u u ovom izlaganju biti na obrazovnim aspektima psihologije pisanja. Izlaganje će obuhvatiti sljedeće naslove: Osnovne odrednice pisanja kao psihološkog fenomena, Kognitivni, motivacijski i emocionalni aspekti pisanja, Pristupi poučavanju pisanja kao stvaranja teksta, Samoregulacija procesa pisanja, Razvojni aspekti pisanja, Interindividualne razlike u pisanju, Klasično pisanje i pisanje suvremenim tehnologijama te Važnost pisanja u obrazovnom kontekstu. Cilj ovog izlaganja je zainteresirati stručnu publiku za psihologijsko područje pisanja, podučiti ih o suvremenim konstruktima psihologije obrazovanja te ih potaknuti na intenzivniji razvoj pisanja kod njihovih učenika suvremenim pristupima poučavanja pisanja u okviru socijalno-konstruktivističke paradigme učenja usmjerene na učenika te metodom modeliranja, kojom se odgovornost kompetentnog pisanja postupno prenosi s nastavnika na učenika. Pisanje je osnovna ili generativna intelektualna sposobnost pojedinca, važna za razvoj mišljenja, koja je uz čitanje i matematičke sposobnosti osnovni preduvjet formalnog obrazovanja, ali i danas prijeko potrebnog cjeloživotnog učenja. Empirijski podaci i praktične spoznaje pokazuju nam da je pisanje najteža jezična djelatnost učenika te da zbog toga, ali i drugih razloga, učenici nemaju zadovoljavajuće rezultate u ovom području, da intrinzična motivacija i zainteresiranost za čitanje i pisanje padaju tijekom godina školovanja i odrasle dobi te da ženski rod pokazuje bolje rezultate u svim jezikoslovnim područjima u odnosu na muški.
Vrsta sudjelovanja: Pozvano
Vrsta prezentacije u zborniku: Nije objavljen
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Anela Nikčević Milković (amilkovic@unizd.hr), 28. Pro. 2015. u 16:20 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4