crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 791885

Zbornik radova

Autori: Nikčević-Milković, Anela
Naslov: Uloga emocija u procesu samoregulacije učenja
( The role of emotions in the process of self- regulated learning )
Izvornik: Knjiga sažetaka s 22. godišnje konferencije psihologa s međunarodnim sudjelovanjem studenog)Zagreb :
Skup: 22. godišnja konferencija psihologa s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum: Rovinj, Hrvatska, 5.-8. 11. 2014.
Ključne riječi: Pekrunova teorija emocija; samoregulacija učenja; obrazovno područje pisanja.
( Pekrun theory of emotions; self-regulated learning; educational area of writing )
Sažetak:
Emocije su uz motivaciju vrlo važno područje samoregulacije učenja stoga se u novijim istraživanjima samoregulacije pisanja uz set motivacijskih varijabli mjere i emocionalne varijable. U posljednjih desetak godina u području psihologije obrazovanja općenito se povećao broj istraživanja koja proučavaju prirodu doživljenih učeničkih emocija, čiji rezultati pokazuju da su učeničke emocije na složeni način povezane s brojnim osobnim, dispozicijskim i ishodnim varijablama u obrazovanju. Istraživanja pokazuju da emocije snažno utječu na učeničko i nastavničko angažiranje, izvedbu i razvoj ličnosti, što znači da imaju važne implikacije za politiku djelovanja obrazovnih institucija te društvo u cjelini. Kako učeničke emocije općenito nisu bile dovoljno istraživane u kontekstu obrazovanja, tako nisu bile ni sustavno istraživane u kontekstu samoregulacije učenja, kao ni u kontekstu samoregulacije učenja u obrazovnom području pisanja. Prema teoriji kontrole i vrijednosti R. Pekruna, koja je trenutno najutjecajnija teorija emocija u obrazovnim okruženjima, učinci emocija na učenje i postignuće posredovani su brojnim kognitivnim, motivacijskim i regulatornim mehanizmima. Učeničke emocije utječu na korištenje različitih strategija učenja, motivaciju, raspoloživost kognitivnih resursa i stupanj samoregulacije učenja općenito, kao i specifično u području pisanja. U istraživanju u kojem je ispitano osam emocija koje su učenici doživjeli prije, za vrijeme i nakon pisanja ispitnog eseja (identično proceduri drugog dijela ispita iz Hrvatskog jezika na Državnoj maturi koji se odnosi na pisanje ispitnog eseja) utvrđeno je da pozitivne emocije pokreću samoregulaciju učenja u području pisanja, pozitivno su povezane s većinom samoregulacijskih i strategijskih varijabli te s boljim postignućima u zadatku pisanja za razliku od negativnih emocija.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Anela Nikčević Milković (amilkovic@unizd.hr), 29. Pro. 2015. u 18:28 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4