crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 791886

Zbornik radova

Autori: Nikčević-Milković, Anela
Naslov: Psihologija pisanja – kako je psihologija obojila obrazovno područje pisanja
( Psychology of writing - how psychology colored field of education writing )
Izvornik: Knjiga sažetaka s 22. godišnje konferencije psihologa s međunarodnim sudjelovanjem
Skup: 22. godišnja konferencija psihologa s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum: Rovinj, Hrvatska, 5.-8. 11. 2014.
Ključne riječi: psihologija pisanja; obrazovni aspekti pisanja; interaktivni pristup poučavanju pisanja; pisanje kao generativna sposobnost pojedinca
( psychology of writing; educational aspects of writing; interactive approach to teaching writing; writing as a generative capacity of the individual )
Sažetak:
Pisanje je vrlo kompleksna, kognitivno i motivacijski jako zahtjevna aktivnost u čijoj su osnovi složeni psihološki procesi. Uspješnost procesa pisanja koja se najčešće mjeri kroz kvalitetu napisanih tekstova rezultat je integracije kognitivnih, metakognitivnih, motivacijskih, emocionalnih i kontekstualnih čimbenika, koji se danas istražuju složenom metodologijom kombinirajući različite kvantitativne i kvalitativne pristupe. Područje psihologije pisanja istražuje se od 80-ih godina 20. stoljeća u okviru kognitivne psihologije i psihologije obrazovanja kako bi se bolje razumjelo, ali i u cilju uspješnijeg poučavanja pojedinaca koji su u pisanju kao stvaranju teksta tek početnici. Iako je ovo područje široko, ima svoj razvojni i obrazovni aspekt, naglasak u ovom predavanju biti će na obrazovnim aspektima psihologije pisanja. Predavanje će obuhvatiti sljedeće naslove: Osnovne odrednice pisanja kao psihološkog fenomena, Kognitivni i motivacijski aspekti pisanja, Pristupi poučavanju pisanja kao stvaranja teksta, Samoregulacija procesa pisanja, Razvojni aspekti pisanja te Važnost pisanja u cjelokupnom obrazovnom kontekstu. Cilj ovog izlaganja je zainteresirati stručnu publiku za psihologijsko područje pisanja (koje je ujedno i interdisciplinarno ponajprije s jezikoslovnim područjima), istraživače i znanstvenike potaknuti na daljnje provjere konstrukata s ovog područja, a psihologe u školama potaknuti da educiraju nastavnike o ovom području kako bi oni još više razvijali pisanje kod svojih učenika na suvremeni način poučavanja usmjerenog prema učeniku, interaktivnim pristupom socijalno- konstruktivističke paradigme učenja s obzirom da je pisanje jedna od onovnih ili generativnih sposobnosti pojedinca važna za razvoj mišljenja, preduvjet daljnjeg obrazovanja i cjeloživotnog učenja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Anela Nikčević Milković (amilkovic@unizd.hr), 29. Pro. 2015. u 18:33 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4