Psihologija pisanja – kako je psihologija obojila obrazovno područje pisanja (CROSBI ID 630911)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Nikčević-Milković, Anela
hrvatski
Psihologija pisanja – kako je psihologija obojila obrazovno područje pisanja
Pisanje je vrlo kompleksna, kognitivno i motivacijski jako zahtjevna aktivnost u čijoj su osnovi složeni psihološki procesi. Uspješnost procesa pisanja koja se najčešće mjeri kroz kvalitetu napisanih tekstova rezultat je integracije kognitivnih, metakognitivnih, motivacijskih, emocionalnih i kontekstualnih čimbenika, koji se danas istražuju složenom metodologijom kombinirajući različite kvantitativne i kvalitativne pristupe. Područje psihologije pisanja istražuje se od 80-ih godina 20. stoljeća u okviru kognitivne psihologije i psihologije obrazovanja kako bi se bolje razumjelo, ali i u cilju uspješnijeg poučavanja pojedinaca koji su u pisanju kao stvaranju teksta tek početnici. Iako je ovo područje široko, ima svoj razvojni i obrazovni aspekt, naglasak u ovom predavanju biti će na obrazovnim aspektima psihologije pisanja. Predavanje će obuhvatiti sljedeće naslove: Osnovne odrednice pisanja kao psihološkog fenomena, Kognitivni i motivacijski aspekti pisanja, Pristupi poučavanju pisanja kao stvaranja teksta, Samoregulacija procesa pisanja, Razvojni aspekti pisanja te Važnost pisanja u cjelokupnom obrazovnom kontekstu. Cilj ovog izlaganja je zainteresirati stručnu publiku za psihologijsko područje pisanja (koje je ujedno i interdisciplinarno ponajprije s jezikoslovnim područjima), istraživače i znanstvenike potaknuti na daljnje provjere konstrukata s ovog područja, a psihologe u školama potaknuti da educiraju nastavnike o ovom području kako bi oni još više razvijali pisanje kod svojih učenika na suvremeni način poučavanja usmjerenog prema učeniku, interaktivnim pristupom socijalno- konstruktivističke paradigme učenja s obzirom da je pisanje jedna od onovnih ili generativnih sposobnosti pojedinca važna za razvoj mišljenja, preduvjet daljnjeg obrazovanja i cjeloživotnog učenja.
psihologija pisanja; obrazovni aspekti pisanja; interaktivni pristup poučavanju pisanja; pisanje kao generativna sposobnost pojedinca
nije evidentirano
engleski
Psychology of writing - how psychology colored field of education writing
nije evidentirano
psychology of writing; educational aspects of writing; interactive approach to teaching writing; writing as a generative capacity of the individual
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka s 22. godišnje konferencije psihologa s međunarodnim sudjelovanjem
Podaci o skupu
22. godišnja konferencija psihologa s međunarodnim sudjelovanjem
predavanje
05.11.2014-08.11.2014
Rovinj, Hrvatska