crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 791893

Zbornik radova

Autori: Nikčević-Milković, Anela; Brala-Mudrovčić, Jasminka; Jerković, Ana
Naslov: Povezanost procjena stavova i iskustava sa stvarnim ponašanjima u domeni čitanja i pisanja kod učenika
( Linkage assessment of attitudes and experiences with the actual behavior in the field of reading and writing among students )
Izvornik: Međunarodna znanstvena konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu "Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja" : knjiga sazetakaZagreb :
Skup: Međunarodna znanstvena konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu "Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja"
Mjesto i datum: Opatija, Hrvatska, 13.-15.4.2015.
Ključne riječi: pomoć učenicima u čitanju i pisanju ; procjene stavova i iskustava čitanja i pisanja ; strategije čitanja i pisanja ; stvarna iskustva u domeni čitanja i pisanja ; virtualno čitanje i pisanje.
( help students in reading and writing ; assessment of attitudes and experiences of reading and writing ; reading and writing strategies ; real-world experience in the field of reading and writing ; a virtual reading and writing )
Sažetak:
Rad je usmjeren na proučavanje dviju jezičnih djelatnosti: čitanja kao primalačke i pisanja kao proizvodne djelatnosti. Čitanje je proces koji se sastoji u shvaćanju smisla napisanih riječi i na neki način uspostavlja veze između napisanog i usmenog govora (Kobola, 1977). Pisanje kao stvaranje teksta je kompleksno i kognitivno vrlo zahtjevna ljudska aktivnost, složeniji je i obrnut proces od čitanja (Nikčević-Milković, 2012). Kvaliteta čitanja i pisanja kao stvaranja teksta ovisi o valjanoj uporabi adaptivnih strategija čitanja i pisanja. Najvažnije strategije čitanja su: pregledavanje teksta, identificiranje glavne ideje, stvaranje zaključaka i sažimanje. Najvažnije strategije pisanja su: planiranje teksta, skiciranje ili pravljenje nacrta i ispravljanje teksta. Kvaliteta pisanja ovisi i o iskustvu pisanja i čitanja. Istraživanje u okviru ovog rada usmjerit će se na ispitivanje povezanosti, s jedne strane, procjene stavova i iskustava čitanja i pisanja te, s druge strane, stvarnog iskustva čitanja lektire i čitanja u slobodno vrijeme, preferencije čitanja iz knjiga ili virtualnih medija, pisanja lektire i drugih oblika tekstova u školi i slobodnom vremenu, korištenja strategija čitanja i pisanja, pomoći odraslih pri čitanju i pisanju. Istraživanje je rađeno metodom samoprocjena na učenicima 4. i 8. razreda osnovne škole te 2. razreda srednje škole i to Upitnikom pisanja i čitanja autorice Nikčević-Milković (2008) i upitnkom koji mjeri ponašanja u domeni čitanja i pisanja, a konstruiran je za potrebe ovog istraživanja. Očekujemo pozitivnu povezanost procjene stavova i iskustava čitanja i pisanja sa stvarnim većim iskustvima čitanja i pisanja, preferencijama čitanja i pisanja u slobodno vrijeme, korištenjem adaptivnih strategija čitanja i pisanja te traženjem pomoći od odraslih kod zahtjevnijih zadataka čitanja i pisanja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Anela Nikčević Milković (amilkovic@unizd.hr), 29. Pro. 2015. u 20:28 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4