Povezanost procjena stavova i iskustava sa stvarnim ponašanjima u domeni čitanja i pisanja kod učenika (CROSBI ID 630916)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Nikčević-Milković, Anela ; Brala-Mudrovčić, Jasminka ; Jerković, Ana
hrvatski
Povezanost procjena stavova i iskustava sa stvarnim ponašanjima u domeni čitanja i pisanja kod učenika
Rad je usmjeren na proučavanje dviju jezičnih djelatnosti: čitanja kao primalačke i pisanja kao proizvodne djelatnosti. Čitanje je proces koji se sastoji u shvaćanju smisla napisanih riječi i na neki način uspostavlja veze između napisanog i usmenog govora (Kobola, 1977). Pisanje kao stvaranje teksta je kompleksno i kognitivno vrlo zahtjevna ljudska aktivnost, složeniji je i obrnut proces od čitanja (Nikčević-Milković, 2012). Kvaliteta čitanja i pisanja kao stvaranja teksta ovisi o valjanoj uporabi adaptivnih strategija čitanja i pisanja. Najvažnije strategije čitanja su: pregledavanje teksta, identificiranje glavne ideje, stvaranje zaključaka i sažimanje. Najvažnije strategije pisanja su: planiranje teksta, skiciranje ili pravljenje nacrta i ispravljanje teksta. Kvaliteta pisanja ovisi i o iskustvu pisanja i čitanja. Istraživanje u okviru ovog rada usmjerit će se na ispitivanje povezanosti, s jedne strane, procjene stavova i iskustava čitanja i pisanja te, s druge strane, stvarnog iskustva čitanja lektire i čitanja u slobodno vrijeme, preferencije čitanja iz knjiga ili virtualnih medija, pisanja lektire i drugih oblika tekstova u školi i slobodnom vremenu, korištenja strategija čitanja i pisanja, pomoći odraslih pri čitanju i pisanju. Istraživanje je rađeno metodom samoprocjena na učenicima 4. i 8. razreda osnovne škole te 2. razreda srednje škole i to Upitnikom pisanja i čitanja autorice Nikčević-Milković (2008) i upitnkom koji mjeri ponašanja u domeni čitanja i pisanja, a konstruiran je za potrebe ovog istraživanja. Očekujemo pozitivnu povezanost procjene stavova i iskustava čitanja i pisanja sa stvarnim većim iskustvima čitanja i pisanja, preferencijama čitanja i pisanja u slobodno vrijeme, korištenjem adaptivnih strategija čitanja i pisanja te traženjem pomoći od odraslih kod zahtjevnijih zadataka čitanja i pisanja.
pomoć učenicima u čitanju i pisanju ; procjene stavova i iskustava čitanja i pisanja ; strategije čitanja i pisanja ; stvarna iskustva u domeni čitanja i pisanja ; virtualno čitanje i pisanje.
nije evidentirano
engleski
Linkage assessment of attitudes and experiences with the actual behavior in the field of reading and writing among students
nije evidentirano
help students in reading and writing ; assessment of attitudes and experiences of reading and writing ; reading and writing strategies ; real-world experience in the field of reading and writing ; a virtual reading and writing
nije evidentirano
Podaci o prilogu
1-1.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Međunarodna znanstvena konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu "Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja" : knjiga sazetaka
Zagreb:
9789537210779
Podaci o skupu
Međunarodna znanstvena konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu: Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
predavanje
13.04.2015-15.04.2015
Opatija, Hrvatska