Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost stavova i iskustava čitanja i pisanja s postignućima i uporabom (meta)kognitivnih strategija kod učenika različitih obrazovnih razina i roda (CROSBI ID 630917)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Nikčević-Milković, Anela ; Jerković, Ana Povezanost stavova i iskustava čitanja i pisanja s postignućima i uporabom (meta)kognitivnih strategija kod učenika različitih obrazovnih razina i roda // Knjiga sažetaka s međunarodnog znanstvenog skupa 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa. Zagreb, 2015

Podaci o odgovornosti

Nikčević-Milković, Anela ; Jerković, Ana

hrvatski

Povezanost stavova i iskustava čitanja i pisanja s postignućima i uporabom (meta)kognitivnih strategija kod učenika različitih obrazovnih razina i roda

Čitanje i pisanje su dva temeljna obrazovna područja o kojima ovisi ukupan akademski uspjeh učenika. Razlikuju se u tome što je čitanje primalačka, a pisanje proizvodna (a time i teža) ljudska djelatnost. Uspješnost čitanja i pisanja ovisi o kvalitetnoj uporabi (meta)kognitivnih strategija čitanja i pisanja, stavovima prema čitanju i pisanju jer su oni povezani s motivacijskim procesima, tj. željom za čitanjem i pisanjem, kao i postignućima u ovim područjima. Uspješnost čitanja i pisanja također ovisi i o iskustvima u ovim područjima. Recentna teorijska i tek započeta istraživačka tema u ovim područjima je razlika u uporabi čitanja i pisanja putem suvremenih medija ili klasično te njihove posljedice na učenje, pamćenje, koncentraciju i kognitivni razvoj pojedinca općenito. Istraživanje koje će se izložiti usmjereno je na ispitivanje povezanosti stavova i iskustava s čitanjem i pisanjem (s naglaskom na preferenciju čitanja i pisanja putem suvremenih medija ili klasično) s uporabom (meta)kognitivnih strategija čitanja i pisanja te postignućima (općim uspjehom i uspjehom u jezikoslovnim školskim predmetima) kod učenika različitih obrazovnih razina (razredna i predmetna nastava te srednja škola) i roda. U istraživanju je korišten Upitnik stavova prema čitanju i pisanju (Nikčević-Milković, 2008), Upitnik čitanja i pisanja (konstruiran za potrebe ovog istraživanja) te sociodemografski upitnik. Očekuje se da veće iskustvo i pozitivniji stavovi prema čitanju i pisanju dovode do veće uporabe adaptivnijih (meta)kognitivnih strategija i boljih postignuća u ova dva područja na svim obrazovnim razinama i kod ženskog roda. Suvremeni mediji postaju sve utjecajniji čimbenik u mijenjanju stavova i iskustava čitanja i pisanja pa nas zanima kakav je trend tih promjena na našoj populaciji učenika.

stavovi i iskustva s čitanjem i pisanjem; postignuća; (meta)kognitivne strategije; suvremeni i klasični mediji čitanja i pisanja

nije evidentirano

engleski

The association views and experiences of reading and writing with the achievements and the use of (meta) cognitive strategies with students of different educational levels and gender

nije evidentirano

attitudes and experience with reading and writing; accomplishments; (meta) cognitive strategies; contemporary and traditional media reading and writing

nije evidentirano

Podaci o prilogu

1

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka s međunarodnog znanstvenog skupa 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Zagreb:

Podaci o skupu

22. Dani Ramira i Zorana Bujasa 22nd Ramiro and Zoran Bujas days

predavanje

16.04.2015-18.04.2015

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija