Slušanje i upoznavanje glazbe (CROSBI ID 223634)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Rojko, Pavel
hrvatski
Slušanje i upoznavanje glazbe
Slušanju i upomavanju glazbe pripada danas središnje mjesto u glazbenoj nastavi u općeobrazovnoj školi. Uvjet kulture civilizirana čovjeka nije više praktično muziciranje, nego poznavanje glazbe. Glazbenim analfabetom ne treba danas smatrati osobu koja ne poznaje note, ili ne zna svirati blokflautu, ili ne pjeva u zboru, već osobu koja ne poznaje glazbu. Samo se slušanjem, a ne vlastitim muziciranjem, može upznati velika glazba, samo se slušanjem može razviti glazbeni ukus i kritičan odnos prema glazbi, osobito onoj koju posreduju masovni mediji. Cilj slušanja jest upoznavanje glazbe i razvoj glazbenog ukusa, a sadržaj glazbeno umjetničko djelo. Aktivnost učenikova pri slušanju postiže se zadacima postavljenim neposredno prije slušanja. Estetski pristup glazbenom djelu nalaže da se ti zadaci odnose isključivo na glazbene, a ne na izvanglazbene elemente: melodiju (tema i njezine pretvorbe), ritam, tempo, dinamiku, izvođački sastav, glazbeni oblik
slušanje glazbe; aktivno-pasivno; osnovna škola; metodička priprema za slušanje
Ovo je prvi dio teksta. Nastavak će se pojaviti u sljedećem broju (23/24) Tonova. Inače, cjeloviti tekst može se naći u knjizi: Rojko, P. Metodika nastave glazbe. Teorijsko-tematski aspekti. Osijek, 1996. (na internetu!)
engleski
Listening to and getting acquainted with music
nije evidentirano
listening to music; active-passive; elementary school; pedagogigal approach to listening
nije evidentirano