Retorika informativnih medijskih sadržaja (CROSBI ID 55224)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Blagus Bartolec, Goranka
hrvatski
Retorika informativnih medijskih sadržaja
U informativnome je medijskom iskazu na retoričkoj razini moguće uočiti utjecaj triju jezičnih stilova. Uz temeljni publicistički stil, s obzirom na sadržajnu koncepciju medijskoga iskaza, dakle usmjerenost na reprodukciju društvenih zbivanja, uočljiva je primjena pravnoga, tj. administrativnoga jezika kojim se služe predstavnici javnih tijela i državne uprave. To je prije svega uočljivo na leksičkoj razini, odabirom posebnih riječi i sintagma (transparentan, tržišna politika, politika cijena, indeks proizvodne rentabilnosti, kršenje međunarodnoga sporazuma, pregovori na visokoj razini, osigurati pregovaračku poziciju, ratifikacija sporazuma). U medijskom iskazu važnu ulogu ima i razgovorni jezik, točnije žargonski jezik pojedinih društvenih skupina. Lakonizmi također, osim diskurzivnih obilježja samih medija, također imaju podlogu u razgovornom jeziku (kulturnjaci, muzealci, prvi čovjek Sabora, Obamina administracija, prvi financijaš, naši susjedi, prvi čovjek eurovlade, europarlamentarci). Analizom informativnih televizijskih sadržaja (Dnevnik HTV-a) pokušava se utvrditi u kolikoj se mjeri i na koji način tradicionalan model retoričkih figura preslikava u suvremenome informativnom programu.
medijski iskaz, informativni program, retorička sredstva i postupci, Dnevnik HRT-a
nije evidentirano
engleski
Rhetoric of informative (news) program
nije evidentirano
media discourse, figures of speech, informative (news) program, HTV's Dnevnik
nije evidentirano
Podaci o prilogu
276-296.
objavljeno
Podaci o knjizi
Jezik medija nekada i sada. Zbornik radova sa znanstvenoga skupa održanoga 6. i 7. lipnja 2014. na Filozofskom fakultetu u Osijeku
Rišner, Vlasta
Zagreb : Osijek: Hrvatska sveučilišna naklada ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
2016.
978-953-314-083-4